• Svärdlilja

Ngn mer i Växjö som är hemma med barnen till hösten?

Skall ha mina två barn på 1,5 och 3 år hemma under hösten är det någon mer som ska det och som känner för att träffas och leka lite???!!!

• Svar på tråden Ngn mer i Växjö som är hemma med barnen till hösten?
  • Lovley

Jag ska vara hemma hela hösten, Är mamma ledig nu till min lilla flicka på 1 månad och har sonen på 1,5 lite på dagis nu under hösten

• Svärdlilja

Grattis till det nya lilla livet, hur känns det att vara tvåbarnsmamma nu då?

Kommer ihåg att det var riktigt kaos i början mne jag hade sambon hemma två dagar varje veka, rena lyxen.

Nu har jag börjat fundera på barn tre men sambon är väl inte riktigt lika inne på det, he, he!

• Lovley
    Svärdlilja skrev 2009-07-26 22:34:16 följande:
    Grattis till det nya lilla livet, hur känns det att vara tvåbarnsmamma nu då?Kommer ihåg att det var riktigt kaos i början mne jag hade sambon hemma två dagar varje veka, rena lyxen.Nu har jag börjat fundera på barn tre men sambon är väl inte riktigt lika inne på det, he, he!
    Tack jo det känns bra att vara 2 barnsmamma, Dock stressigt hela tiden. Inte ens ett toalettbesök hinner man känns det som. Fast det som är jobbigast är ju sonen pga han är HELVILD hela tiden, Är ju själv med barnen med, sambon jobbar 2 skift så det är tungt ibland. Oj barn nr 3. Jag vill med ha 3 barn men det får vänta ett par år så dem klarar sig mer på egenhand
  • Svärdlilja

Ja men exakt så kände jag med så började jag tänka på att det tredje barnet kanske blir utanför om man har två så tätt och sedan väntar längre meddet tredje.

Kan trösta dig med att det blir bättre med tiden, dety som jag tyckte var bra med att dottern var så liten var att den där riktiga svrtsjukan aldrig infann sig.

Vi har det lite jobbigt fortfarande men sonen är väldigt mjölkallergisk så vi har svårt att vara ute med honom var som helst och lite svårt med öppna förskoaln men annars funkar det bra här hemma. Nu har yngsta precis kommit på hur man springer i soffan men det brukar ju lugna sig efter ett tag!

• Lovley
    Svärdlilja skrev 2009-07-26 23:32:12 följande:
    Ja men exakt så kände jag med så började jag tänka på att det tredje barnet kanske blir utanför om man har två så tätt och sedan väntar längre meddet tredje.Kan trösta dig med att det blir bättre med tiden, dety som jag tyckte var bra med att dottern var så liten var att den där riktiga svrtsjukan aldrig infann sig.Vi har det lite jobbigt fortfarande men sonen är väldigt mjölkallergisk så vi har svårt att vara ute med honom var som helst och lite svårt med öppna förskoaln men annars funkar det bra här hemma. Nu har yngsta precis kommit på hur man springer i soffan men det brukar ju lugna sig efter ett tag!
    Jasså kom inte svartsjukan. Sonen va så himla svartsjuk på lillasyster, Sen va han jätte arg på mig för jag höll henne m.m så han började slåss och bitas och bara jävlades, Håller väl fortfarande på lite grann men det har lugnat ner sig en del iaf. Jasså springer i soffan det finns en här med som hoppar och springer i soffan hela dagarna

Har du msn? Så kan du över den i min mail (om du vill förstås)
  • Midnattssolen

hej hej, blir inte mer denna gång :)

• jennypeach

Hej,
    jag är hemma med mina barn och träffas gärna! Jag har tre flickor, 9 år, 6 år och 2 år är de. De stora tjejerna kommer ju att vara i skolan på vardagarna. Jag bor i Växjö.

• jennypeach

Oj ursäkta att svaret dröjt, jag har inte varit inne på Familjeliv på flera dagar! Jag har vårdnadsbidraget fram tills juni nästa år, sedan får vi se. Jag skulle helst vara hemma ett par år till efter det.

Svar på tråden Ngn mer i Växjö som är hemma med barnen till hösten?