Halloj igen!
Bette - Vi har det mesta hemma som behövs den första tiden till en ny liten familjemedlem. Barnvagnen, en Emmaljunga, har vi fått ärva efter min brorson. Den får duga till en början. Vi har valt att inte ta reda på kön, även om vi förstås är jättenyfikna, men det får bli lite av en överraskning. Tänk att du redan är i vecka 22!
Vitsippa65 - Jo, det känns ganska bra att veta exakt när barnet ska komma istället för att invänta värkar och undra om det är så här det ska vara. Visserligen kan förlossningen starta tidigare, men då blir det tydligen värkavstannande medel och ett mindre planerat snitt. Det jobbiga har varit att mentalt ställa om sig från vaginalt tänk till kejsarsnitts tänk. Vad skönt att bebisen din är fixerad nu. Hoppas det gick bra på tillväxt-ulet! Jag springer liksom dig på toa ett flertal gånger under natten. Det är sällan längre sammanhållande sömn än 2 timmar i sträck. Då är det jätteskönt att kunna sova en stund på dagen. Jag önskar dig all lycka till!
Maari - Aha du ska också snittas! Det känns tryggt att i förväg veta om att man ska snittas, samtidigt har jag känt mig lite nervös för de komplikationer som man kan drabbas av. Min BM berättade idag så trevligt om planerade kejsarsnitt, om atmosfären under operation/förlossning och att all personal var lika förväntansfulla som föräldrarna själva. Själv har jag ett ingångsbäcken som är åt det smalare hållet, vilket upptäcktes efter att jag hade begärt bäckenmätning. Läkaren tyckte inte vi skulle riskera något, säkert bl a med tanke på ålder. Visst är man otroligt förväntansfull och spänd, men jag tycker fortfarande det känns helt overkligt att jag snart ska få träffa vårt barn. Och jag är liksom dig så tacksam övere att jag har fått vara med om detta, förmodligen mitt livs mest spännande resa!! All lycka till!
Må så gott alla!