• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • Airlee

Jag tycker att det finns etiska frågeställningar som inte bör ignoreras när det gäller detta...

• Dr Mupp

Jag tycker det är bra att det blir snårigt och svårt att få hem surugatbarn. Jag hoppas på inga sätt att reglerna ändras.

Jag vill inte se en utveckling där fattiga kvinnor får betalt för att vara surugatmamma till rika västerlänningar. Det är osmakligt och ett grymt utnyttjande av en annans kropp. På inga sätt bättre än trafficking och prositutuion.

• Pysselgalningen
    Dr Mupp skrev 2009-07-26 06:22:03 följande:
    Jag tycker det är bra att det blir snårigt och svårt att få hem surugatbarn. Jag hoppas på inga sätt att reglerna ändras. Jag vill inte se en utveckling där fattiga kvinnor får betalt för att vara surugatmamma till rika västerlänningar. Det är osmakligt och ett grymt utnyttjande av en annans kropp. På inga sätt bättre än trafficking och prositutuion.
    Nä men är det då inte bättre att man kan ha en surrogatmamma i sverige?! Det är därför sånna här lagar och regler måste ses över.
  • banansmoothie

Hoppas det löser sig för er! Men jag fattar inte hur de kan neka er ert eget barn, gör de DNA test så ser de ju att det är ert barn.

I så fall kan man ju lika gärna sluta att göra faderskapstest också, eftersom fadern kanske bara var donator? Sjukt.

• surrogatbarn
    Dr Mupp skrev 2009-07-26 06:22:03 följande:
    Jag tycker det är bra att det blir snårigt och svårt att få hem surugatbarn. Jag hoppas på inga sätt att reglerna ändras.Jag vill inte se en utveckling där fattiga kvinnor får betalt för att vara surugatmamma till rika västerlänningar. Det är osmakligt och ett grymt utnyttjande av en annans kropp. På inga sätt bättre än trafficking och prositutuion.
    Jo du faller verkligen in i mallen som den präktiga svensken som är världsförbättrare, men kruxet är ju att svensken och Sverige endast gjort en sak (förutom stoppat svansen mellan benen) sedan första världskriget. Det man har gjort är att man aldrig tagit ställning till något, det är så andra länders medborgare ser på oss i mångt och mycket. Vilken har sagt att det måste gå till på det sättet som dina fördomar säger! I de allra flesta fall går det till på så sätt att en kvinna anmäler sitt intresse till en förmedling och får en god ersättning för att gå fram med ett barn. Och kan du tänka dig!!!! - De kvinnorna kan även känna en stor glädje i att göra det för att de vet vilken glädje de gör för ett par som kämpat många år för att få ett barn. Och sen måste jag även fundera över om du varit utanför Sveriges gränser, nu när vi i Sverige knaprar på våra skosulor så finns det två ekonomier som fortfarande växer så det knakar i jämförelse med den traditionellt västerländska som står på ruinens brant och hoppas på ryska pengar eller att Kina ska investera i oss dumma västerlänningar. Jo kan du tänka dig vilka ekonomier det är då... jo Ryssland och Kina, även Indien.
    Kanske borde spola ner dina fördomar någonstans. Ryssland är ett rikt land i jämförelse med Sverige, har du missat alla ryska miljonärer som köper upp engelska fotbollslag som hobby?? Däremot är Ryssland precis lika ojämlikt som Sveriges förebild over there du vet Amerikas förenta stater d.v.s vissa är äckligt rika och vissa är mycket fattiga. Men vi kanske skulle städa kring våra egna dörrar innan vi anser oss duktiga nog att klanka på andra, det finns ju många uteliggare som ex. i Sverige. Hälsn. Surrogatbarnets pappa.
  • Dr Mupp
    surrogatbarn skrev 2009-07-27 00:24:04 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-07-26 06:22:03 följande: Jo du faller verkligen in i mallen som den präktiga svensken som är världsförbättrare, men kruxet är ju att svensken och Sverige endast gjort en sak (förutom stoppat svansen mellan benen) sedan första världskriget. Det man har gjort är att man aldrig tagit ställning till något, det är så andra länders medborgare ser på oss i mångt och mycket. Vilken har sagt att det måste gå till på det sättet som dina fördomar säger! I de allra flesta fall går det till på så sätt att en kvinna anmäler sitt intresse till en förmedling och får en god ersättning för att gå fram med ett barn. Och kan du tänka dig!!!! - De kvinnorna kan även känna en stor glädje i att göra det för att de vet vilken glädje de gör för ett par som kämpat många år för att få ett barn. Och sen måste jag även fundera över om du varit utanför Sveriges gränser, nu när vi i Sverige knaprar på våra skosulor så finns det två ekonomier som fortfarande växer så det knakar i jämförelse med den traditionellt västerländska som står på ruinens brant och hoppas på ryska pengar eller att Kina ska investera i oss dumma västerlänningar. Jo kan du tänka dig vilka ekonomier det är då... jo Ryssland och Kina, även Indien. Kanske borde spola ner dina fördomar någonstans. Ryssland är ett rikt land i jämförelse med Sverige, har du missat alla ryska miljonärer som köper upp engelska fotbollslag som hobby?? Däremot är Ryssland precis lika ojämlikt som Sveriges förebild over there du vet Amerikas förenta stater d.v.s vissa är äckligt rika och vissa är mycket fattiga. Men vi kanske skulle städa kring våra egna dörrar innan vi anser oss duktiga nog att klanka på andra, det finns ju många uteliggare som ex. i Sverige. Hälsn. Surrogatbarnets pappa.
    Aha så surugatmamman är en av dessa multimiljonären som bara gör det för att göra nån annan lycklig. Vad bra. Då har ni ju rent mjöl i påsen.
    Jag har aldrig sagt att Vi är perfekta, lägg inte ord i min mun, men jag vet att de absolut fattigaste utnyttjas på alla sätt och vis och vill ni tro att dessa kvinnor föder barn åt andra för att de tycker att det är kul och inte är ett dugg beroende av inkomster så kan ju ni fortsätta tro det. Kanske gör det er lyckligare. Tror ni även att prostituerade tycker att det är kul och inte gör det för inkomstens skull?
  • FamiljenPeura

Jag hoppas och ber för att den svenska lagen snart kommer att ändras!!

Jag önskar INGET mer i världen än att kunna ge min svägarska ett barn!! Att se hennes längtan och veta hur ONT det gör i henne att vara utan. Alla andra vägar har hon tagit... Han är för gammal för att adoptera. Hennes kropp stöter ifrån sig barnen. Stödfamilj javisst men dem barnen försvinner efter ett tag.

Jag kan tänka mig att "ge" dem ett barn.
    Pengar är inget jag är intresserad av jag vill att deras högsta önskan ska bli sann. Att få bli föräldrar!!!

TS! Jag hoppas du ska nå ut med ditt budskap. Jag hoppas du kan få igång en debatt, det behövs!!

LYCKA TILL!

• mammasmelvin
    FamiljenPeura skrev 2009-07-27 08:49:20 följande:
    Jag hoppas och ber för att den svenska lagen snart kommer att ändras!!Jag önskar INGET mer i världen än att kunna ge min svägarska ett barn!! Att se hennes längtan och veta hur ONT det gör i henne att vara utan. Alla andra vägar har hon tagit... Han är för gammal för att adoptera. Hennes kropp stöter ifrån sig barnen. Stödfamilj javisst men dem barnen försvinner efter ett tag. Jag kan tänka mig att "ge" dem ett barn. Pengar är inget jag är intresserad av jag vill att deras högsta önskan ska bli sann. Att få bli föräldrar!!! TS! Jag hoppas du ska nå ut med ditt budskap. Jag hoppas du kan få igång en debatt, det behövs!! LYCKA TILL!
    gud va fint av dej. ja hade aldrig klarat det. hoppas det ändara sej så du kan få göra denna vackra sak för din svägerska, lycka till alla
  • 3barnsmor

Jag skulle aldrig kunna göra det själv!
    Men min systers mans mamma sa att hon älskar att vara Gravid och att hon skulle tycka det skulle vara underbart att hjälpa människor som inte kan få barn på annat sätt...
    förstår då inte varför det skulle vara olagligt. Finns nog många kvinnor som känner så :)
    Stå på er, för er och en massa andras kvinnors skull i sverige

• Hervor 1

Om det är noga undersökt och man VET att den blivande surrogatmamman inte är i beroendeställning till vare sig det blivande föräldraparet eller i något annat sammanhang tycker jag nog att det borde vara lagligt. Men att utnyttja fattiga kvinnor i utsatta positioner är, som Tjabba eller nått beskriver, osmakligt och grymt. Så, huruvida det borde legaliseras eller ej är långtifrån självklart enigt mig.

Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!