• undrar

Ni som blekt tänderna.....!!

Jag har köpt tandblekning från www.easewhite.se jag tog den som tar längst tid= den skonsammaste för tänderna.
    Ni som blekt tänderna hemma, var ni hos tandläkare innan som fick kolla era tänder osv, och frågade ni om det skulle gå bra för just er att bleka tänderna?

Jag körde 40min igår med skenorna, idag ska jag köra 2 timmar.. Men jag vet inte om jag vågar då jag inte varit hos tandläkare på ca 2 år, JAG tror ju inte att det är nåt konstigt med mina tänder.. Men på framtänderna längst ner så ser man att mina tänder är tunnare, det är liite genomskinligt längst ner liksom, så jag blir orolig att de ska bli så tunna och sköra så de kanske såsmåningom går av

TACKSAM för svar!!

• Svar på tråden Ni som blekt tänderna.....!!
  • undrar

Tror ni att jag kan köra 2 timmar med skenorna ikväll utan att det händer nåt "farligt"?? =/ Av de 40 minuterna jag körde igår har jag iaf inte fått några "men".. Men på undre käken kommer jag inte köra idag isåfall, då jag har lite tandsten där..

• undrar

Ingen här som blekt tänderna??

• Smultronblomma
    undrar skrev 2009-07-25 20:09:33 följande:
    !
    Jag har blekt tänderna men gjorde min blekskena hos tandläkaren flr att få den formanpassad för mina tänder, skulle vara lite orolig att det skulle läcka ut en massa blekmedel i munnen annars!?

Den skenan ska man ha på sig en hel natt. Har haft den ca 7 nätter(ej nätter i rad) innan jag fick önskat resultat. Nu är det dock två år sedan jag använt den senast och jag har druckit massor av te så det börjar bli dax att ha den en natt till. Tandläkaren sa att efter att man fått önskat resultat kan vara tvungen att använda den 1 natt per år om man dricker mycket te och kaffe för att behålla önskat resultat.
  • virren

Jag brukar bleka ibland, har inte gjort det på ett tag nu i för sig men..

Jag har inte vart hos tandläkaren på tre år.. inte bra..

Men hade inga problem med att bleka hemma.. Men vet inte om du ska ha på så länge?..

Jag brukar göra så där 10 minuter då och då..

Det är nog bättre att du kör kanske 10- 15 minuter varanan dag eller nått..
    Så kan du göra så ett tag..

Tycker det låter väldigt länge med 2 timmar?

• undrar

virren, ok.. Jag ska lägga på snart på tänderna, måste käka chips och godis först ;)
    Jag köpte den mildaste blekningen, så kanske därför den ska vara på så länge. Det stod att första gången ska man ha 40 min, och sedan 120 minuter åt gången. hmm.
    Gjorde du ingen undersökning hos tandläkaren innan du började att bleka hemma? tänk om man har jättetunn å dålig emalj?? :o ..

• virren
    undrar skrev 2009-07-25 21:27:09 följande:
    virren, ok.. Jag ska lägga på snart på tänderna, måste käka chips och godis först ;)Jag köpte den mildaste blekningen, så kanske därför den ska vara på så länge. Det stod att första gången ska man ha 40 min, och sedan 120 minuter åt gången. hmm.Gjorde du ingen undersökning hos tandläkaren innan du började att bleka hemma? tänk om man har jättetunn å dålig emalj?? :o ..
    Men tycker ändå det låter för mycket. tycker du ska göra kortare tid och oftade istället...

nej ingen undersökning, och jag vet att jag har dåliga tänder för har läskedryckberoende :D

Men det har inte hänt nått med mina tänder, dem har inte tagit skada, bara blivit mer vitare...
  • undrar

AAh, ok låter superbra :)
    Men det står att man ska hålla på i 5-20 dagar t om, så den kanske är väldigt seg eller nåt? Jag ser typ INGEN skillnad från igår då jag hade på det i 40 min.
    Kan jag dricka 2 stora muggar med the om dagen fortfarande tro? hm.

• undrar

Så här står det om den ja köpte, kolla sista meningen:

Ease White SENSITIVE
    Tandblekningspaket med 30 behandlingar. Med Beautiful Smiles unika tandblekningsmetod ease-White bleker du effektivt dina tänder och gör dem vitare. Paketet innehåller formbara tandskenor, gelapplikator och en tandnyanskarta för att enkelt se resultatet av tandblekningen. Tandblekningsgelen frigör s. k. fria radikaler som skonsamt tränger in och tar bort missfärgningar. Gelen i "SENSITIVE" paketet är extra skonsamt varvid blekningen tar lite längre tid än med våra övriga tandblekningspaket.

www.easewhite.se/se/art/tandblekning-sensitive.php

• virren

stod i försig där med att man skulle ha i längre.. haha men har inte haft det så..

Och ja du kan dricka Te..
    Dricker ju cola varje dag nästan...

• undrar

Hehe, mm.. men de som ska sitta i längre, de är nog starkare, och jag var skraj nu så jag tog mildaste möjliga..
    Te och kaffe gör ju tänderna gula å fula igen =( har för mig att jag läst att man inte ska dricka sånt när man håller på med tandblekning, iaf i början?! hm
    cola fräter väl tänderna vitare iaf ;) kanske därför du fått så vita tänder, hehe. Mm, får kanske bli från tradera nästa gång, ska jag kolla upp :)

• undrar

SKA det kännas lite ömt och konstigt i tänderna när man tuggar?? Jag kanske har träningsvärk sen igår då jag fick bita ihop så hårt i 40 minuter? För nu när jag käkar ostbågar så känns det lite "ömt" eller nåt i tänderna? hmm.

• lillalitenjag

Jag har blekt mina tänder nyligt men gjorde det hos tandläkaren då jag tyckte det kändes säkrast.

Mina tänder har inte känts ömma och konstiga under eller efter blekningen. Ett par tillfällen har det ilat till vilket även står som biverkning men jag har inte haft några större bekymmer. Vad står det i din instruktion? finns det nämnt under biverkningar tex?

Fick du bita riktigt hårt länge så kan det som du säger kanske vara träningsvärk...

Svar på tråden Ni som blekt tänderna.....!!