• ankilii

Socialbidragare med barn

Jag har tänkt på en grej, alla verkar ha det så jävla bra här. De bor i hus/hyresrätt, de jobbar och barnet har eget rum.
    Vi bor i en tvåa med 5 månaders son och har socialbidrag. Är vi ensamna här?

• Svar på tråden Socialbidragare med barn
  • MetalJosse

Ensam? nehej här kommer en till. Vi kommer snart bo i en trea och ungen ploppar ut i slutet av september och vi går på socbidrag.

Får jag medlemskort i klubben nu? :P

• näradig

de flesta ser nog till att ha det ordnat för sig innan man väljer barn. Men ensamna är ni inte.

• ankilii
    näradig skrev 2009-07-23 23:04:12 följande:
    de flesta ser nog till att ha det ordnat för sig innan man väljer barn. Men ensamna är ni inte.
    Vårat barn kom som en överraskning, vi hann inte planera någonting. Så kan man oxå ha det.
  • näradig
    ankilii skrev 2009-07-25 00:49:03 följande:
    Vårat barn kom som en överraskning, vi hann inte planera någonting. Så kan man oxå ha det.
    ja, så kan det bli. men det jag skrev är en förklaraing på

"alla verkar ha det så jävla bra här. De bor i hus/hyresrätt, de jobbar och barnet har eget rum. "
  • Stargirl

Vi bodde i en tvåa då vi fick vårat första barn för 8 år sedan men vi hade båda en inkomst. Har aldrig fått socialbidrag. De flesta har ju det lite ordnat innan man väljer att skaffa barn tror jag.

• SimonsTilda

Jag, min man o sonen + alla djur, flyttar till en 3:a, den 3 Augusti. o vi har också socialbidrag. Funkar perfekt, dock int så mycke pengar över till nöje o sånt, men man klarar seij :) Som sagt, de är en nödlösning ^^

• Mopsan

alltså jag har blivit erbjuden soc bidrag. gudarna ska veta att vi skulle behövt det där ett tag. MEN jag gav mig fanken på att nej aldrig i livet. och vi verkar ha klarat det utan det. och det känns väldigt bra

• Strumpan08

Vi får inte socialbidrag (än) men går runt på ca. 8.000-9.000 totalt per månad, ibland mindre. Och drygar ut med sparade pengar där vi måste. Det ska räcka till mig, maken och dottern på 8 mån. Det går, men det är inte kul. Vet inte om det är mycket eller lite jämfört med socialbidrag.

Svar på tråden Socialbidragare med barn