• JenoJimi

Stön och stånk!

Jaha, så var det snart precis en månad kvar till bf. Andra barnet.
    Vi gjorde ett tillväxtultraljud i måndags och det visade sig att denna "lille" kille är 15% större än snittet och kommer med största sannolikhet att bli större än 1a sonen...

Så fort jag reser mig får jag sammandragningar, det drar och sliter i bäcken och vad det nu är, jag kan inte gå så långt längre (har hundar) och känner mig allmänt som en stor pumpa. Magen står rakt ut och sjunker för var dag som går.

Undrar om det ska vara så här i en heeeeel månad till....? Med första sonen kändes det så här i ungefär 2 v innan han kom. Urk...

Hurra vad skönt det är att vara gravid.... !

/Madame Pumpa

• Svar på tråden Stön och stånk!
  • Titt

Mmm, jätteskönt! Jag har inga komplikationer men är ändå supertrött på att vara gravid. 35 dagar kvar. Mitt andra barn, men första är 10år så det räknas nästan inte... Denna gången är helt klart tyngre och det har känts som att den lilla har velat komma ut sen v26. Bebis är bara 4% över men jag har ställt in mig så på att föda tidigt (8dagar över förra gången) så jag vet inte hur jag ska klara mig tiden ut! Har sammandragningar hela tiden och bebis skruvar i bäckenet som om den "letar" efter hålet!

Svar på tråden Stön och stånk!