panik!
Hejhej
Här sitter jag, 01.40 på natten och nojjar upp mig över förlossningen. Är i v 38 nu så det börjar ju närma sig.
Jag har i några veckors tid varit ganska lugn men idag slog paniken till igen. Jag känner mig livrädd för förlossningen. Kan egentligen inte beskriva vad jag är så rädd för, det ärliksom allt; smärtan, maktlösheten, bristen på kontroll, tankar på hur det blir efteråt med mera. Har diskuterat planerat snitt med min läkare men kom på något vis på att jag vill föda vaginalt, men jag undrar nu i min panik om jag verkligen vill göra det eller om det bara är så att jag inte tillåter mig själv att ta en enkel väg ut, som jag ser på snittet. Tro nu inte att jag klandrar någon annan för att välja snitt.. jag fattar precis men för min del känns det som en feg lösning, svårt att förklara.
Jag är rädd för smärtan. Jag är rädd för att skita på mig. Jag är rädd för hur dåligt jag kommer att må efteråt. Jag är rädd för att skita ner mig och att inte kunna hålla tätt efteråt. Jag är rädd för hur jag kommer se på min kropp, och framför allt mitt kön när det hela är över....
Någon som kan komma med något råd om hur jag ska få ordning på tankarna?
Någon mer som varit osäker på hur den ska göra, vaginalt vs snitt?