• gosnosens mamma

Förlossning och neo journal?

Skulle gärna vilja ha min förlossnings journal samt Jonathans journal från neo ( 316 och Näl)! Men vart ska jag vända mig för att få dessa?

• Svar på tråden Förlossning och neo journal?
  • sallybuse

Du kan ringa till ditt sjukhus o fråga.De gjorde jag en gång.Visserligen var de ett tag sen men man kan nog göra de än.Men jag har för mig att de kostade pengar att få hem dom.

• Frila2

För att få journalen från 316 skickar du ett brev hit: 

Journalexpedition

Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Smörslottsgatan 1

416 85 Göteborg

I brevet skriver du att du vill ha ut ditt barns journal, anteckningar från all personal samt konsultationsanteckningar (tex från de som gjort ultraljud över hjärtat) om du vill ha detta.
    Kom ihåg att inte bara skriva ditt barns personnummer utan även de tillfälliga siffror som sjukhuset ger. Det tar lååång tid innan de får tummen ur att ändra detta. Jag skickade en begäran och fick Siris journal efter 3 arbetsdagar. 

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • gosnosens mamma
    Frila2 skrev 2009-07-21 20:49:43 följande:
    För att få journalen från 316 skickar du ett brev hit:  Journalexpedition Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Smörslottsgatan 1 416 85 Göteborg I brevet skriver du att du vill ha ut ditt barns journal, anteckningar från all personal samt konsultationsanteckningar (tex från de som gjort ultraljud över hjärtat) om du vill ha detta. Kom ihåg att inte bara skriva ditt barns personnummer utan även de tillfälliga siffror som sjukhuset ger. Det tar lååång tid innan de får tummen ur att ändra detta. Jag skickade en begäran och fick Siris journal efter 3 arbetsdagar. 
    Tack så mycket för infon! :)
  • Alfy85

Min journal fick jag ifrån MVC och hans skrev jag in o sa vad jag ville ha. Va gratis.

• lugna gatan

Hej. Gosnosens mamma; hur har det gått? Ringde östra och fick veta att jag bara skulle skicka in de uppgifter som Frila2 säger, smärtfritt.
    Men när jag ringde NÄL så skulle vår uppföljningsläkare vara tvungen att skriva under, det lät jäättebesvärligt, och han skulle ju inte vara där på en månad (16 jan). Frågade då varför de inte bara kunde skicka den? Nej, så var sjukhusets polisy.
    Jaha, men ska det behöva ta så lång tid? Det var särskilda saker jag ville läsa nu.

Svar på tråden Förlossning och neo journal?