• Lillhanna

När bli gravid efer mf

Efter första MA i v 13-14 sa barnmorskan på MVC att det kunde vara bra att vänta ca 3 månader innan vi blev gravida igen. Läkaren hade inte sagt något om detta men vi följde barnmorskans råd och blev gravida 4 månader senare. När jag fick mitt andra MA i v 11-12 sa läkaren samma som barnmorskan. Han förklarade också att om det var bakterier som orsakade missfallen så var det bra att vänta för efter 3 månader var de troligtvis borta. Men nu läser jag om många som fått MF och blir gravida direkt. Är det bara i särskilda fall som man behöver vänta? Har ni andra hört något liknande?

• Svar på tråden När bli gravid efer mf
  • Flisa 1

HEj Lillhanna !

Din doktor har rätt på de viset att du kom rätt långt
    i din graviditet och de kan behöva flera menser för
    att blöda ut resterna och låta kroppen återhämta sig.

Jag har haft tidiga missfall och då blivit gravid på
    en gång när dom har kollat att de inte finns någonting
    kvar.

Min doktor tyckte att jag skulle vänta en månad iallfall
    men i mina senaste missfall (dom tre sissta) så har jag
    blivit gravid på en gång efter och jag är nu gravid igen
    för sjunde gången.........Men orsaken att min doktor
    tyckte att jag skulle vänta för att ett missfall tar så
    hårt på en men jag kände att jag ville prova igen och
    att jag inte hade något att förlora efter alla mina missfall.

Hoppas att jag kunnat vara dig till någon hjälp

lycka till
    kram
    flisa

• maja under eken

Håller alla tummar f dig flisa!!! Pga ditt svar vet jag nu var jag får försöka bli gravid så snart efter mitt MA. D utvecklades aldrig nåt foster, redan i v 2-3 fick jag mitt MA. Redan nu efter första mensen (igångsatt m Provera) får jag äta Pergo. Jag kan alltså redan efter 7 veckor få ÄL o bli gravid.

Jag tycker tiden kryper fram, längtar så efter att få börja försöka igen. Alla ni som får vänta ännu längre, jag kan inte sätta mig in i er vånda. Ni e beundransvärda o värda all lycka!

Lillhanna, jag frågade min läkare om dig idag. Sa att jag visste en tjej som fått vänta på mensen i flera månader. Hon svarade att så länge ska man absolut inte behöva vänta utan att få hjälp. Kräv hjälp vid ditt läkarbesök! Kanske kan du ta hjälp av akupunktur så länge, d kan hjälpa dig att få kroppen i balans o få igång din mens.

Många kramar!

Svar på tråden När bli gravid efer mf