när börjar man med hoppgunga?
När kan man börja med hopp gunga?
Kan de vara skadligt på något sätt för bebis om man börjar för tidigt..?
helt enkelt,.. vilken ålder rekommenderas?
När kan man börja med hopp gunga?
Kan de vara skadligt på något sätt för bebis om man börjar för tidigt..?
helt enkelt,.. vilken ålder rekommenderas?
.. ?
På de flesta hoppgungor står det att barnet skall kunna hålla upp huvudet och ha stadiga ben. Så det är nog lite olika från barn till barn..
De skall väl kunna stå lite med hjälp så de inte bara hänger i gungan när du sätter han/hon där.
Hoppgunga kan man börja med så fort barnet kan stödja nacke/rygg själv
Min dotter fick en hoppgunga i julklapp. (Född 1 sep. så hon var nästan 4 månader gammal)
Hon älskade den!!!
Hoppade jätte mycket.
Men det gäller att de är stadiga i nacke och rygg så de inte hänger som en säck potatis.
min dotter satt i sin hoppgånga strax innan 4månader gammal, hon älskar den!!
runt tre mån började sonen
Sam var 4,5 mån när han fick sin och han älskar den =)
Min son använde hoppgungan när han var 6 månader men han tyckte inte om att hoppa så han använde den bara två gånger.
runt 3 o ½ månad var lilleman när han började hoppa som en tok, han älskade det!! Han var stadig både i nacke/huvud och ben, stod om man höll i hans händer och hoppade i knät.
Problemet med hoppgunga är ju att en del barn skall sedan "studsa" när man har de i knät.. och på pappa blir det ju "pungstudsa"
När brukar dom börja hoppträna i knätt då???
Har själv funderat på att införskaffa hoppgunga faktiskt. Dottern blir 4 månader imorrn, är mycket stadig i nacke och "står" gärna när man har henne i knät. Hon älskar om man hoppar med henne lite i knät så jag tänkte att hoppgunga kanske skulle bli en hit?
Har en liten tjej också på 4 månader, men tänker nog vänta ett par månader till iaf, även om nacken är stadig och så, så vill jag vänta för ryggen tror jag inte pallar för länge heller...
Jag köpte en häromdagen, hittade en fin på blocket för en billig slant !
Vi har provat sätta ner henne bara och hon verkar gilla det. Dock är hela gungan lite stor ännu så hon ska få växa i den lite bättre innan hon får börja använda den på riktigt