• shoreline

kudde och täcke från ikea

Har köpt kudde och täcke för spjälsäng, från ikea. Det är alltså tänkt att ha till en nyfödd. Såg nu att båda dessa produkter är rekommenderas från 12 månader! wtf... Ni som har dessa; Ser ni något problem (tex kudden för tjock till nyfödd) eller kan man använda det iaf??

• Svar på tråden kudde och täcke från ikea
  • kaksmulan

De funkar bra. Men personligen har jag gillar "rätt start" kuddarna bättre. Alla bebisar trivs inte heller med kudde så jag tycker att ni får prova er fram.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • shoreline

okej, tack för svar! :)

• vintertjejen

Superbra prisvärda kuddar till nyfödda som rekomenderas av BVC finns på www.minimundus.se Det finns både små vagnkuddar och större kuddar till sängen, båda med stoppning avpassad till nyfödda. Kolla in sidan, mycket seriös!

Lycka till!

• Lydisen

Jag var också och inhandlade både kudde och täcke till spjälsäng på IKEA och såg när jag kommit hem att båda delarna rekommenderades från 12 månaders ålder. Frågade personalen på IKEA och de talade om att så var fallet. Jag lämnade tillbaka både kudden och täcket och köpte istället från serien Rätt Start. Vet egentligen inte hur petig man ska vara med just täcke och kudde men jag valde att återlämna mina IKEA varor.

• Jesster

Jag köpte också det inför första barnet och efter han var född insåg jag ju rätt snart att det var galet. Kudden var alldeles för hög och tjock och täcket var enormt och väldigt tjockt. Köpte kudde från Rätt Start istället (HELT annan kudde) och hade vanlig frottéhandduk i påslakanet.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Veronika

Vad hittar man serien rätt start? Är det Ikeas? Jag hittar ingenting på deras hemsida när jag söker efter rätt start?!?

• Jesster
    Veronika skrev 2009-07-20 09:18:14 följande:
    Vad hittar man serien rätt start? Är det Ikeas? Jag hittar ingenting på deras hemsida när jag söker efter rätt start?!?
    Rätt Start är ett annat märke - www.rattstart.se/Page36.aspx
    Finns på nätet i en del butiker och i barnaffärer som BRIO/Lekcenter, Babyproffsen och Babyland.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • shoreline

tack för alla svar! Vi ska lämna tillbaka kudde och täcke i dag, sedan bär det av till babyproffsen för att leta "rätt start"!!:)

• Veronika
    Jesster skrev 2009-07-20 09:47:24 följande:
    Rätt Start är ett annat märke - www.rattstart.se/Page36.aspx Finns på nätet i en del butiker och i barnaffärer som BRIO/Lekcenter, Babyproffsen och Babyland.
    Tack, jag ska också leta efter rätt start. Men jag ska behålla Ikeas täcke och kudde, kan man använda sen när barnet är 1 år.
Svar på tråden kudde och täcke från ikea