sola med måtta!
Läste på aftonbladet om en pojke vars mamma anklagar Nivea för att ha förstört hennes sons axlar när de var på semester.
Jisses hur kan folk med?
Jag förstår INTE hur hon/de med gott mod kunnat låta det gå så långt att pojken blev skadad?
Oavsett vad för solskydd man använder bör väl barnen kunna lita på våra omdöme att vi SER redan INNAN de är skadade ocg tar åtgärder mot det?!
Själv smörjer jag alltid in barnen när de vistas i sol men har också lärt mig det inte alltid räcker el är ett bra alternativ utan ibland så det enda som rent faktiskt skyddar är att klä på dem ex tunna t-shirts som skyddar axlar och armar och tunna byxor som skyddar speciellt knävecken som lätt blir brända annars.
Jag blir mållös när man gång på gång ser barn som är sönderbrända och föräldrar har mage att skylla ifrån sig på ditt o datt som anledning till varför.
Hur Aftonbladet ens kan ta upp detta är för mig en gåta, borde de inte veta bättre??
Javisst det kan vara fel på krämen inget snack om saken MEN då slutar man väl använda den? Kanske byter till en annan?
Vilket som man låter INTE barnet vistas ytterligare i solen UTAN att göra något åt det?!
Av bilden att döma så är det ingen liten skada pojken fått så VARFÖR togs inga åtgärder innan det gick så långt?