• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 11

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11
  • minefix

fick länk via gästbok!! Tack snälla!!!!

Så hur trivs ni med era vagnar så här under den härliga sommaren?? HIHI
    har fått prova på regnskyddet till sulkyn och det passar toppen bra, fast jag önskar att jag slapp använda det...
    kram på er

• Pearl22

Jag har börjat vänja mig vid min "fula" sittdel (eller egentligen är det väl bara sufletten jag är missnöjd med) Tror dock att jag ska byta till den grå klädseln snart, börjar bli less på den lila jag haft nu senaste månaden.
    Den rosa mjukliften jag köpte för 1 kr har blivit välanvänd. Så perfekt när man ska söva lillan i vagnen, bara att bära upp henne i lägenheten sen så får hon fortsätta sova! Jag som trodde hon skulle vara för stor, men det är ju faktiskt maxvikt 20 kg så denna kan man ju använda ett bra tag framöver!

• minefix

perfekt att den kom till så bra användning! Jag har tur att min kille inte vaknar om man lyfter ur honom ur vagnen..

Den grå är såå snygg, du får komma på nåt bra sätt att gömma allt tyg så den inte ser så pluffsig ut!

• minefix

åh medans jag är här MÅSTE jag berätta!!!
    Jag har köpt en stol på stol från kronan och är sååååå nöjd!!!
    Den passar typ alla stolar och väger ingenting, hade en stol på bord innan och tyckte att den va smidig, men den är ju klumpig i jämförelse!!
    Är bara så glad över den, var tvungen att berätta.

• minefix
    Caeruleus skrev 2009-07-14 08:34:21 följande:
    Nu har jag oxå hittat hit .
    Ler, välkommen! :)
  • Pearl22

Nu är min vagn grå igen. Börjar bli rätt duktig på att byta klädseln nu, går fortare nu än vad det gjorde första gångerna Upptäckte dock att tyget till bågen över benen inte var ihopsytt ordentligt, i denna klädsel, så det ville nästan läka lite stoppning... fast det är ju lätt åtgärdat med nål och tråd såklart. Klädseln kostade ju bara en 50-lapp så vad kan man vänta sig liksom

• Hallonskrutten

Klädseln till min vagn är lite skrynklig. E det någon som försökt o stryka eller har ni något annat tips. Med stryka kan jag tänka mig att man behöver ha en handduk eller något emellan men tycker att det borde gå. Hur har ni andra gjort för att få tyget rakt?

• EmiliaG
    Hallonskrutten skrev 2009-07-15 21:03:20 följande:
    Klädseln till min vagn är lite skrynklig. E det någon som försökt o stryka eller har ni något annat tips. Med stryka kan jag tänka mig att man behöver ha en handduk eller något emellan men tycker att det borde gå. Hur har ni andra gjort för att få tyget rakt?
    Efter tvätt eller allmänt? Man ska ju gärna sätta tillbaka tyget medan det är fuktigt för att få bästa passform och skynkelfitt.
    Aldrig tvättat mitt ännu, så vet ej.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11