• gealach

Noppa ögonbryn - ont

Jag är en sådan där konstig människa som aldrig noppat ögonbrynen (utom en gång då jag fick hjälp). Jag ansar med en nagelsax när det blir för vildvuxet, men det vore ju kul om man kunde noppa och få till lite snygga bryn.

Problemet är dock att det gör så in i h-e ont, därav att jag gett upp alla gånger jag försökt. Jag efter ett tag ser jag inte vad jag gör eftersom det gör så ont att tårarna forsar.

Någon som har något tips på hur jag ska göra för att det inte ska göra så jäkla ont? Det kan ju inte vara så att alla jag ser på stan som har snygga bryn är helt okänsliga mot smärta.

Jag hade någon idé om apotekets bedövningssalva, men det låter inte så smart att ha den i närheten av ögonen...

• Svar på tråden Noppa ögonbryn - ont
  • lottie88

gå till en frisör.. dom gör de...
    Men annar så bruka ja fylla handfatet med kokhett vatten å ha ansiktet över de i någon minut, då öppna sig porerna å sen är de bara att noppa.. gör inte alls lika ont:D

• Boom

Isbit att kyla ner brynet med innan. Sen spänna huden under tiden du plockar gör det lite lättare med smärtan

• Fru T

ja går te salong, lite vax å ett par noppningar senare så har ja skitsnygga bryn.... Blir helt kallsvättig av bara tanken att noppa själv så därför gör ja inte det...

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • gealach

Jag har inte råd att gå till någon salong, tyvärr, vill kunna göra det själv.

Tack för tipsen, ska testa lite och se om jag kan få bort lite snårskog...

• Clobberella

Man vänjer sig... det gör inte alls lika ont nu som när jag började noppa för ett antal år sen.

• C060908

Jag tycker också det är jätte jobbigt.. Så jag nopprar mina själv fast med tråd! Mycket lättare och gör inte alls lika ont

Svar på tråden Noppa ögonbryn - ont