När är man en dålig förälder?
Ja vart går gränsen för er? Är det när barnet lagar all mat själv och städar hela huset eller när barnet är sjukt bortskämt och får allt den pekar på?
Ja vart går gränsen för er? Är det när barnet lagar all mat själv och städar hela huset eller när barnet är sjukt bortskämt och får allt den pekar på?
man är en dålig förälder när man kränker sitt barn, slår sitt barn, missbrukar alkohol och droger, när man skitet totalt i sitt barn m.m.
när man inte kan sätta barnet först i alla rum och därmed inte heller kan ge det som barnet behöver i form av kärlek, uppmärksamhet, omtänksamhet och att ta HAND om sitt barn innebär också att man klarar av att sköta sin hyra, betala elen, se till att telefonen fungerar, att mat finns hemma och att man inte slösar bort pengarna på en massa skit....
jag tycker det är tragiskt med alla dessa egoboostande föräldrar som inte bryr sig ett skit om sina barns välbefinnande utan bara tänker på sig själv, sig själv och sig själv... barnet kommer nånstans på 4-5:e plats...
Nyfiken gul skrev 2009-07-12 11:32:25 följande:
När man sätter sig själv före barnet, i stället för att utgå från barnets bästa.
säger som pussgurkan85
det värsta e att det finns sånna föräldrar!!! fy fan va hemskt!
Självklart det som sägs i #1, det är det värsta. Men jag tycker också man är en dålig förälder om man inte orkar sätta gränser, lära barnet hur man beter sig kring andra människor, sätta andras behov före ens egna vid vissa tillfällen osv. Dvs sånt som gör att man får det lättare med vänner, skolkamrater, kollegor osv.
Tar droger, missköter sina barn, är elak, slår, låter barnet gå "vind för våg"
När man inte sköter barnet, hittar på saker med barnet (inget som behöver kosta pengar) inte ser till att barnet är helt och rent, inte ser till att barnet får bra mat. Behöver inte vara hemlagat jämt, men jag tycker att man ska tänka på vad man ger barnen att äta.
Sen måste man stötta barnet också, för att vara en bra förälder, med läxor, kompisar och annat som kanske dyker upp när barnet blir äldre.
när man inte gör sitt bästa utifrån sin egen förmåga.
Förutom allt detta uppenbara finns det något mer?