• gosnosens mamma

Ljumskbråck-operation på måndag!

Våran lille skrutt ska in och opereras för ljumskbråck på måndag!

Börjar att bli en aningen nervös! Han är ju bara 17 veckor ( -13 veckor)!
    Han föddes 13 veckor för tidigt!
    Men det känns ändå tryggt att det är på Östra som det ska göras!

Någon som har en liten som gjort denna operation!

• Svar på tråden Ljumskbråck-operation på måndag!
  • delfin73
    gosnosens mamma skrev 2009-07-10 23:19:29 följande:
    Våran lille skrutt ska in och opereras för ljumskbråck på måndag!Börjar att bli en aningen nervös! Han är ju bara 17 veckor ( -13 veckor)!Han föddes 13 veckor för tidigt!Men det känns ändå tryggt att det är på Östra som det ska göras!Någon som har en liten som gjort denna operation!
    Hej!
    Min äldsta  var 8 veckor (3 veckor)då det gjordes akut.Det gick jättebra och man var bara så glad efteråt att han slapp ha ont.Sedan hade han lite svårt att komma ur narkosen,så han fick extra syrgas en stund,men det är väl du ganska så härdad med då er lille är så pass mkt för tidigt född?!
    Annars så gick allt bra,men jag minns att det kändes jobbigt såklart ändå.
    Lycka till med allt .
    Mvh M
  • knäppisen

Sonen var ca 6 v korrigerat när han gjorde sin operation på BUS i Lund. De sa att det var den vanligaste operationen de gjorde, rutin alltså. De hämtar sig förvånansvärt snabbt efteråt. Även om de kanske har lite ont nån dag, men det går ju relativt enkelt att råda bot på.

• eeisor

Här är en till vars skrutt har opererats för eländet. Ms första bråck togs när han var 13 veckor/1 vecka korrigerat, det var i januari -08. Det gick hur bra som helst, trist var att det bara gick ett par veckor så hade han bråck på andra sidan och då blev det till att vänta igen fram tills juni -08. Känns hur konstigt som helst att tänka tillbaka på den tiden nu, när det har gått över ett år sen andra operationen.

• pritt

Vår dotter som oxå är 13 v tidig har gjort bla den operationen! Det går snabbt och lätt. Du kan vara lugn. det jobbiga är att hålla dom stackarna fastande!
    Lycka till

• gosnosens mamma
    pritt skrev 2009-07-12 07:37:45 följande:
    Vår dotter som oxå är 13 v tidig har gjort bla den operationen! Det går snabbt och lätt. Du kan vara lugn. det jobbiga är att hålla dom stackarna fastande! Lycka till
    Ja, jag har funderat på hur 17 vi ska hålla honom fastande. Han är som en klocka när det gäller maten. Ursh och fy vill bara att det ska vara onsdag nu och vi är på väg hem från gbg!
  • Michellevanworkum

Här har vi en till vars lilla kille opererades för ljumsbråck i april i år! Då var han 2 veckor korrigerat, dvs nästan 3 månader gammal!
    Jag var jättenervös men allting gick bra. Operation blev dock framflyttad flera timmar så lilla Mio fick inte äta på 9-10 timmar. Halvkul med en bebis som blir tokig så fort han inte får mat! Operationen gjordes via titthål, så att de kunde se så att han inte hade tendenser till ljumsbråck även på andra sidan. Det gick jättebra,han var otroligt trött efterråt, men vem är inte det? Fick ligga på uppvaket 1 dygn för att sedan åka hem. Han hade inte det minsta ont efterråt och jag behövde inte ens ge honom något smärtstillande då vi kom hem!

• 2grabbs

har en kille som är född i vecka 25 och han har opererats två gånger för ljumskbråck.en gång dubbelsidig och en gång enkelsidigt bråck.han var sex veckor vid första oprationen då han opererades i uppsala.allt har gått bra med våran kille som nu ha hunit fylla sex år.

Svar på tråden Ljumskbråck-operation på måndag!