• Irma1

Hoppas Hoppas del 2

Har gjort mitt första FET med hjälp av äggdonation på Sahlgrenska i veckan!
    Fler som gjort detta?? Kanske kan vi följas åt....

• Svar på tråden Hoppas Hoppas del 2
  • Kaka76

Hej Irma 1.

Tack för hjälpen att starta om tråden, är lite oteknisk på sådana saker!

Vad tråkigt att du känner dig deppig, jag har känt likadant under försommaren men det börjar vända nu. Tror att det är ganska vanligt att känna så här med tanke på allt man går igenom.....hoppas du snart mår bättre!

Många Kramar Karin

• Hinos

Igår fick vi besked från Riga att vi inte får veta tid för ET förrän onsdag den 15 juli. Då är det planerat sen innan att vi ska vara där den 17 juli för spermainlämning och göra ET den 20 juli.
    Det känns lite jobbigt att inte veta för vi måste ju beställa flyg och har bara en dag på oss...
    Fick ni också veta så sent? Jag är ju orolig för att det inte stämmer hos donatorn, men i Riga sa de att jag skulle var lung...

Jag tycker också att det är jobbigt med alla gravida och jag tycker de har ploppat upp nu, nu bara det vimlar av magar och vagnar...

Kram
    Carina

• Vallmo75

Irma: jag känner helt igen mig i dina känslor- du är absolut inte ensam! Jag kan nästan bli förbannad när folk berättar att det minsann räckte med "ett kalsongryck" så blev de gravida. Som om det var prestation det handlade om. Jag har stundvis känt det som att jag inte är en "riktig" kvinna för att jag inte kan få barn och att min man kanske borde hitta någon annan fru. Hemskt. Men jag kan också säga att jag står min man mycket mycket nära efter dessa år i fertilitetsträsket och att jag nog lärt mig ett och annat om livet och att försöka vara ödmjuk. Att inte kunna få barn har varit en sorgeprocess för mig men jag känner på något sätt också att jag överlevt den värsta tiden och faktiskt accepterat att det är så.

Hinos: oj vad bökigt att ni inte får reda på exakt datum för ET, måste kännas jobbigt. Förstår att du undrar över om hur det går för donatorn. Sa de något om hur många ägg de kunde se? Hoppas att ni snart får veta och kul att det börjar närma sig, vad pirrigt! Stort lycka till!

• Irma1

vallmo75: Vi har ju 2 st insättningar kvar som vi får göra efter sommaren så det finns ju fortfarande chans men jag trodde inte att jag skulle ta det så hårt när det inte blev något plus men det gjorde jag o kände mig helt världelös o misslyckad men jag vet att det är något jag inte kunde göra något åt att jag hamna i ett för tidigt klimakterie o sen så kunde ju embryot inte fastna i mig o då känner jag att jag inte klarar av det heller Men det går upp o ner o jag vet att livet är mer än bara barn.. Som min pojkvän brukar säga vi har ju varandra o det känns så underbart o höra.. Tack alla för att ni finns o man kan ventilera sig här..

• Plockhönan

Hej.

Jag hade precis samma känslor innan mitt pluss (allt är bra än sålänge). Fanns bara oro och ångest. Att det aldrig skulle gå....

Jag tror jag t o m var mer stressad denna gången än andra gånger, så det kändes faktiskt som det var sämst förutsättningar att lyckas... miljön därnere kan inte varit den bästa.

Så jag tror faktiskt att det beror på embyot... är det ett bra embryo som är friskt så... och det får ni ju!!

Jag håller tummarna för er stenhårt. Det kommer att gå!!
    Kram

• läslusen

Hej!
    Hittade också hit.
    Om jag kan bidra med lite hopp så gör jag gärna det. Jag vet hur det är och känner så igen mig i det ni skriver om att magarna verkar poppa upp överallt. Nu tillhör jag en av dem som går med magen ivädret. Så hoppas jag det blir för er i sensommar/höst. Andra som ser mig vet ju inget om det har varit svårt eller lätt för mig att bli gravid. Det som så länge kändes så avlägset är högst påtagligt nu. Bara det var en process. Jag är ytterst tacksam och ödmjuk för all hjälp som vi fått längs vägen för att få uppleva denna graviditet. Varje steg är ett oroligt steg. Idag var vi på ultraljud v.19 där allt visade sig vara bra, så nu kan vi pusta ut ett tag

• Bette

Hej alla,

Har idag varit på rutinultraljudet och allt är bara bra med bebben, det blir en liten pojke, vi kunde inte hålla oss från att ta reda på det. Så roligt skall det bli, jag är i vecka 20 nu så det rullar på.

Kramar

Bette

• heja06

Bette: Va kul med en pojke!. Jag tror också att jag kommer ta reda på könet om/när det blir min tur! Verkar så praktiskt .

• Kaka76

Bette: Va kul med en pojke!!!
    Cemali: Det rullar på för dig också!

Jag tröttnade på mitt semesterväder i dag och bokade en resa till Kreta nästa vecka , ska bli så skönt!! Sen blir det nya tag i ÄD karusellen.

Kramar Karin

• läslusen

Bette: Kul med pojk och att ultraljudet gick fint! Nu vet ni vad ni ska sikta in er på gällande namnval osv. Vi var så nyfikna men valde att vänta tills 6/12 med att få reda på om det blir en flicka eller pojk. Det blir som att vänta med att öppna en färdiginslagen julklapp. Om man skakar lite försiktigt så kanske man kan lyckas lista ut vad det är? Har du också börjat känna sparkar och så än?

Kaka76: Helt rätt val med Kreta, vädret är inget vidare kul här!

Svar på tråden Hoppas Hoppas del 2