• Lidingöbo

Ta bort födelsemärke på kinden

Kan man ta bort ett födelsemärke på kinden eller blir det ett fult ärr? Mitt födelsemärke är som en mouche, alltså någon mm utåtbuktande. Vilka är bäst på det?

• Svar på tråden Ta bort födelsemärke på kinden
  • Flummig

Laser. Tog väck 6 stycken. Funkar heltfint. Blir inte mycket ärr- allt försvinner efter ett tag. Besök privat hudläkare eller sjukhuset.

• Adoniram

Tog bort ett för 15 år sedan eftersom det började visa tecken på hudcancer (väldigt vanlig i familjen). Då fanns det inget som hette laserkirurgi så det var en vanlig skalpell som gällde. Har fått ett ärr som fortfarande syns.

• Lidingöbo
    Flummig skrev 2009-07-10 23:19:36 följande:
    Laser. Tog väck 6 stycken. Funkar heltfint. Blir inte mycket ärr- allt försvinner efter ett tag. Besök privat hudläkare eller sjukhuset.
    Jag ska kolla med akademikliniken.
  • Lidingöbo
    Adoniram skrev 2009-07-11 13:02:07 följande:
    Tog bort ett för 15 år sedan eftersom det började visa tecken på hudcancer (väldigt vanlig i familjen). Då fanns det inget som hette laserkirurgi så det var en vanlig skalpell som gällde. Har fått ett ärr som fortfarande syns.
    Det verkar som att laser är det som är lämpligast då. :)
  • Flummig
    Lidingöbo skrev 2009-07-11 20:52:40 följande:
    Det verkar som att laser är det som är lämpligast då. :)
    Nu när jag är ute på AT-tjänst har dt visat sig att det är det mest skonsammaste och mest effektiva att ta bort födelsemärken medicinskt. Inte för att det är mitt område, men andra läkare har talat om det. Tala med din husläkare och se ifall du kan få remiss.
  • Sarosan3

Jag har ett födelsemärke på kinden som också står ut lite. Jag vill operera bort det men jag vill verkligen inte ha ett ärr. Och hur mycket kostar det att operera bort med laser?

Svar på tråden Ta bort födelsemärke på kinden