• Alex1992

Hjälp med annans erfarenhet!

Hej!

Min flickvän och jag har varit tillsammans i 6 månander och hon har blivit oplanerat gravid och detta har ställt till med en jätte våg med svåra situationer.
    Mina föräldrar vill att jag brytet med min tjej fat jag inte vill för jag vill vara tillsammans och ta mitt ansvar för det var jag som var med och orsaka denna situation. Jag bråkar alltid med dem och dem säger hela tiden hur jag sviker dem och går bakom ryggen för dem.Jag vet absolut inte vad jag ska göra för jag är inte redo att flytta hem ifrån men vill ändå ta mitt ansvar men är rädd för mina föräldrars reaktion och vad dem ska göra! Någon som kan hjälpa mig, mår absolut inte bra och för varje dag blir det bara sämre och värre! Jag är 17 år och studerar då detta hände!

• Svar på tråden Hjälp med annans erfarenhet!
  • SomeOone

Allt du kan göra är att försöka prata med dina föräldrar om vad du tycker tänker och vill angående situationen.
    Sen att du och din tjej/flickvän sätter er ner och pratar om hur ni kan göra för att dina föräldrar kan stötta er i det val ni väljer att ta .!

Har ni valt att behålla barnet ännu? Isåfall är det bara enbart erat beslut och ingen annans och det dom kan hjälpa till med är att stötta er båda .

Är själv en ung förälder vart en oplanerad graviditet ! Var 16 år när jag fick vårat första barn och är nu 19 år och har två pojkar på 3 år och den andra snart 4 mån, För mig vart det en svår situation när min mamma och papa först inte ville att jag skulle behålla barnet.
    Och svärföräldrarna var väldigt oroliga för att allt skulle gå åt helvete just för t jag var så ung, vilket jag har förståelse för . Men som sagt inget dom skulle ha kunnat ändra på ändå .

Lycka till och hoppas att ni tar ett beslut som känns bäst för er!
    Och tänk på att ingen annan kan bestämma åt er.

• MammatillAlva

Försök förklara för dina föräldrar att du inte vill lämna din flickvän. Att du vill ställa upp och ta ansvar för ditt kommande barn, vilket jag anser är väldigt moget och bra gjort ifrån dig.

Har ni beslutat er för att behålla barnet?

• kikkan

Hej jag tycker som alla andra som svarat att du ska förklara för dina föräldrar att du inte vill lämna din flickvän och ta ditt ansvar. de är ditt beslut inte deras . om de vill att deras son ska växa upp och bli en svikare och inte stå för vad han har gjort e det upp till de och då anser ja att det är dålig uppfostran. lär dem i så fall rätt och fel för det du gör genom att stanna kvar hos din flickvän och ta ditt ansvar så visar du att du är mogen nog att stå för vad du känner och du sviker inte dina föräldrar bara för att du inte gör som de säger. hoppas allt går bra

Svar på tråden Hjälp med annans erfarenhet!