Det är just min hypertokiga son som sätter lite hinder s.a.s.
Om han är vaken så bara skall han helt tvunget vara med på allt hans syster gör, och helst gärna ta just det som hon har i handen.
Får han inte som han vill kastar han sej på golvet och skriker helt rabiat! Haha.
Så man får välja vad man kan plocka fram för att inte trigga hans skrikattacker s.a.s.
Fingerfärg har jag letat efter men inte hittat här - får kolla köpcentret nästa gång.
Modellera har dottern tröttnat på, och sonen tycker det är apkul att stoppa i munnen...
Iaf, sånt som kan "trigga" min son är nya saker i mindre storlek som det inte är så bra att han har och kastar runt (för riskt att det kommer bort och åker in i hans mun när man inte är i närheten). Tex pärlor och annat smått plock.
Han älskar dock sånt och blir helt i extas om han faktiskt får leka med sånt ibland, men det är inget som händer varje dag (pga lat mamma som inte orkar pilla ihop allt smått plock efteråt alla ggr?)...
Pennor, helst i färg (tusch). Kritor äger vi inga men det hade han nog snabbt kommit på att man kan pilla sönder - så som han pillar sönder spetsen på färgpennor... Målarfärg, allt vatten utspillt överallt och sen målar han golvet. Haha
Han går loss totalt - han ÄLSAR att måla! (Och får klart göra det också, men även där bara när jag orkar med eventuellt skrik och/eller städa upp allt kladd som blir överallt)
Pussel, böcker, och annat man skall koncentrera sej med - han bara skall ha allt för sej själv, eller så skriker han ihjäl sej.
Och nej, det funkar inte med flera exemplar för han skall alltid ha det storasyster har...
Jag kan fortsätta ett tag till... men iaf... tips jag helst vill ha är tips på sånt han kan vara med på till 100% utan att storasyster blir "lidandes" för att lillebror tar allt från henne samt att jag helst inte orkar plocka upp massa småpill eller städa färg/lim etc från golv, väggar och möbler efteråt. =)
Help me out! Ideerna tryter rejält just nu...
Och det är just inomhus det gäller - ute badar dom mest hela tiden, leker med stenar etc etc... =)