Jag var totalt livrädd!!!!
Mådde ganska dåligt efter min första förlossning, just eftersom jag tyckte det var en så jobbig upplevelse!
Förlossningen började med vattenavgång, och pinvärkar(inte så jättestarka visseligen, men jobbiga var dom) när jag gått så i 3 dygn, så bestämdes det att jag skulel sättas igång...kom up ptill förlossningen och dom undersökte mig, var då öppen 1 cm...det räckte med det för att förlossningen skulel sätta igång, fick världens värk..som i princip höll i sig i 4-5 timmar, tills sonen var ute...det var hemskt vilken smärta! trodde på riktigt att jag skulel d. och är fortfarande chockad över hur ont man kan ha..och ändå överleva!!!
Fick ångestattacker under den här graviditeten(jobbigast var det i mitten på graviditeten), över att tänka på den framtida förlossningen...tog upp det med min bm, som bara vifftade undan det, som sa att alal förlossnignar är olika! Tänkte att jag nog bara var dum..jag menar, alal vet ju att förlossningar gör ont lixom! det var nog helt enkelt så det skulel vara..och bara jag som hade låg smärttruskel eller något sådant!
Nu sitter jag här med min lilla 1 månadskille i famnen...och skulle väldigt gänra få uppleva den förlossningen igen, vilken otrolig upplevelse!DEt var en underbar förlossning!
hade värkar 1½ timem bara(vattnet gick 3 timmar innan han kom ut), och dom gjorde faktiskt inte speciellt ont ens...Att jag skulle kunna föda barn utan smärtlindring hade jag aldrig någonsin kunant tro!!!! Det var sådan skilland på smärta den här gången, och förra!
Och, nu efter den här förlossningen har jag fattat att min första förlossning faktiskt var väldigt jobbig...inte bara jag som hade låg smärttröskel!
Det är sådan otrolig skillnad! och, nu skulle jag lät kunna uppleva flera förlossningar till, så länge den blir som denna och inte första:) Jag hade igentligen inga minne nalls från min första förlossning. och det berodde nog på att jag fick lite av en chock när värkarna startade sådär pangpoff!
Finns förlossningsberättelser i min blogg här på fl om du är intresserad av att läsa:)Hampus är första, och Lowe andra:)
Lycka till!
Jag hoppas du får uppleva något liknande som mig! för det var en underbar upplevelse:)
Och, sen kan jag ju säga att min oro blev bättre och bättre mot slutet, var somsagt värst där i mitten av graviditeten...började väll gå mot det bättre strax innan vecka 30...
prata med din bm oxå, om det blir för jobbigt! kanske kan vara skönt att få bolla tankarna med någon...så får man hoppas du har en bättre bm än vad jag hade:)