Turvann skrev 2009-07-15 20:15:36 följande:
hej!
jag både har barn och jobbar på en vittra skola.
har aldrig ångrat att jag satte min son på vittra och heller aldrig ångrat att jag började jobba där också ewfter ett par år.
deras pedagogik är otroligt bra då de "verkligen" SER till varje individ.
Min son är en väldigt tyst, snäll, lite orolig kille som jag tror ofta skulle kunna "försvinna" lite på en vanlig kommunal skola. Här har han blivit sedd. Vittra pedagogiken jobbar inte bara med junskapslärandet utan med Hela barnet.
#kunskapsutveckling
# lära mig lära (på vilket sätt och med vilken metod behöver just ditt barn för att kunna ta till sig kunskap.
#Personligutveckling Vad behöver ditt barn jobba med/träna på osv.
Som inlägget innan sakrev att det var väldigt fritt och att barnen utnyttjade detta har jag inte själv märkt av då det inte skulle gynna dem på något sätt.
Ja det är mer fritt än på de komunala skolorna.
varje vecka får barnen med hjälp av en lärare göra upp ett vecko schemma med det barnen skall hinna med under veckan. väljer man att strunta i att jobba med uppgifterna blir det i stället läxa att göra hemma i stället.
På vittra skolor har man inte det "traditionella läxorna" Här ser man dagen som ett "arbete" och när dagen är slut är man ledig. (läx fri) förutsatt att man jobbar på under skoltid.
Om du undrar något mer så svarar jag gärna på frågor.
kRAM