Hjälp! Myggmedel, gravid??
Är överkänslig mot myggstick. Får emellanåt riktigt stora... ja, utslag låter så lamt... men det är ju det. De svullnar till en storlek på upp till 5-6 cm i diameter, de är jättevarma och värker något enorm. Får jag på handleden har jag svårt att använda händerna för de domnar lixom. För två år sedan fick jag i ansiktet och gick med halva ansiktet förlamat någon dag.
Det är en plåga, men upptäckte Kestine förra året och hade faktiskt inte alls samma bekymmer med det då.
Nu ska vi på en roadtrip i två veckor, vi ska bila upp till Över Kalix och tillbaka....
Det betyder massor med mygg!!!
Men jag har tänkt att med Kestine och mycket myggmedel så ska det väl gå hjälpligt.
Jag har inte ens tänkt någon annan tanke än det. Till de sa på jobbet idag, "får du ta det då?". Eh ja... får jag det??
Jag undersökte saken nu när jag kom hem.
Kestine: Använd inte under graviditet utan att rådgöra med din läkare.
Hur ska jag hinna det?? Vi åker ju på söndag. Dessutom känns det ju ändå osäkert att använda det om det står så där
Googlade på myggmedel. Får lite olika svar, men i stort sett verkar det inte så himla bra att använda myggmedel vid graviditet. Eller? Finns det något som är okej?
Hur ska det här gå? Nu blir jag nervös...