Ännu ett x????
Usch, skriver här för att jag behöver stöd. Mår förbannat dåligt. Fick ett positivt gravidsbesked igår, men samtidigt anade jag oråd då jag tidigare haft ett x (2003), då jag fick behålla båda mina äggledare. Därför gick jag ner och gjorde ett u-ljud (jobbar på sjukhus så jag har nära till sådana apparater). Ö-läkaren tyckte inte han såg något i livmodern, och sa att det till 95 % är ännu ett x. Tog HCG som var 136 (som är normalt när man är i v.4). Ska dit igen imorgon och ta blodprov och se om det stigit. Men jag är inställd på ännu ett x.
Till saken är att jag och min man tyvärr bor distans ett tag tillbaka och att vi haft extremt svårt att bli gravida och också pga misstänkt endometrios. Därför opererade jag mig pga diagnostiska skäl den 10/6, alltså för mindre än en månad sen. Kirurgen sa då att de inte hittade något fel på mina äggstockar, varken endometrios eller ärrbildning. De spolade också igenom och det är väl därför jag blev gravid så snabbt.
Så nu måste jag antagligtvis gå igenom ännu en operation, jag orkar inte mer. Vill ju samtidigt ta bort vänster äggledare som inte verkar fungera.
Finns det något hopp för mig, känner mig så extremt gravid också med svullna bröst, känslighet och extrem trötthet.