• panilorak

Bok om tandborstning

Hej,

Min son är 2 år och inte alltid så intresserad av att borsta tänderna. Jag tänkte att en bok som handlar om tandborstning kanske kunde hjälpa. Någon som har en att rekommendera?

• Svar på tråden Bok om tandborstning
  • pigglet

Finns en bok "Emma går till tandläkaren" eller något sådant. Samma sak med "Molly". Båda handlar med om tandläkaren, och lite om att man måste borsta tänderna.

• Smurfan83

Finns en annan bok som heter Karius och baktus den handlar om en kille som inte borstar tänderna och då flyttar tandtrollen in.

• Dollars matte
    Smurfan83 skrev 2009-07-04 20:36:45 följande:
    Finns en annan bok som heter Karius och baktus den handlar om en kille som inte borstar tänderna och då flyttar tandtrollen in.
    Haha! Jag måste bara varna för att Karius & Baktus kan ha totalt motsatt verkan också! Mina föräldrar försökte med den när jag var liten (3-4 år kanske), men jag tyckte så synd om dom när dom blev utsköljda och nerspolade i handfatet så jag vägrade ännu hårdare! Till slut gick jag visst med på att få svälja tandkrämen istället för att spotta ut, så att dom skulle kunna klättra upp i munnen igen. 
    Men tyvärr har jag inget bättre tips, jag lärde mig på något sätt ändå till slut att man måste borsta tänderna 
    Internet är roligare än text-tv
  • Ossie

"Busiga Bebben borstar tänderna" har vi hemma, där spolas förståss också de hemska tandtrollen ner i handfatet, men den är rätt rolig och fick iaf mitt barn att borsta tänderna igen

• Snuttjulla

min sambo är jättegullig och sjunger för barne, när de borstar tänderna, nån tandborst-sång... "jag är en tandborste, tandborste, här kommer jag. Jag gör tänderna reeeeena... "
    Funkar jättebra hos oss, har även ett litet "tim-glas" med tandborstställ, så de får vända på timglaset och borsta tills sanden runnit ner...

• Freefromwow

Fanns det inte någon "reklamfilm" på 70-talet som ville få ungarna att borsta tänderna? Typ med folk utklädda till tandtroll som sprang runt i en stor mun osv. Går inte den att leta upp? bara en tanke ;)

Svar på tråden Bok om tandborstning