• skytten84

hotande förtidsbörd. men födde ej prematurt. Hur gick det följande gång?

Hejsan!
    Förra graviditeten blev ja skuskriven i v 25 pga att cx hade börjat öppnas. Jag låg på sjukhus i 8veckor och sen sängläge hemma i 3 veckor till ungefär..Han föddes till slut i vecka 38+1. Nu är ja gravid igen i v 11+ 2 å undrar hur det gått för er andra som vart i samma situation som mej..jag vet ju att alla graviditeter är olika tom för samma kvinna. Så man vet ju aldrig hur de går för mig denna gång. Ska vara under mer observation nu så dom märker ju förhoppningsvis fortare om det barkar åt skogen som sist...men skulle va kul att prata med andra i samma situation som sagt...hoppas på svar!

• Svar på tråden hotande förtidsbörd. men födde ej prematurt. Hur gick det följande gång?
  • Mammisen80

hej
    jag hade förkortad livmoderhals med första graviditeten. då var jag i vecka 32, var sängliggande i 5 veckor, sonen föddes vecka 37.
    nu är jag gravid igen. sammandragningarna började jätte tidigt, vecka 18 kanske. vecka 25 gjorde de kontroll på MVC-förkortad livmoderhals. nu är jag sängliggande igen, se hur länge bebisen håller sig denna gången. nu är det lite längre till fullgången bebis men jag håller hoppet uppe!
    hoppas det blir bättre för dig!

Svar på tråden hotande förtidsbörd. men födde ej prematurt. Hur gick det följande gång?