• Anonym (Ensam)

Jag känner mig ensam, trots sambo

Jag känner mig ensam i mitt förhållande med min kille.

Han jobbar heltid, jag är arbetslös.

Han jobbar 7-4, sen är det träning 2 dagar/vecka, hälsa på vänner på helger, åka till släktingar osv.

Ibland känns det som att vi är särbos, eller att han lever ett ungkarlsliv trots att vi bor tillsammans.

Jag har full förståelse för att han jobbar och vill träna, det säger jag inte emot,
    men om jag kommer med andra förlag så känns det som att mina förslag inte är lika roliga.

Vi har bott tillsammans i 1½ år (varit tsms i 3½ år) , och de sakerna vi gör tillsammans är att ta en fika på stan kanske varannan helg, eller en gemensam promenad med hunden på kvällen, kanske 1-2 ggr/vecka.

Oftast somnar han i soffan vid 19.30 tiden, så jag sitter ofta själv hela kvällen också.

Jag känner mig grymt ensam i mitt förhållande till och från.

Jag har förståelse för att han jobbar, att han är trött och allt det där, men gör man inte fler saker tillsammans när man är sambo?

Jag har försökt prata med honom, att vi kanske hade kunnat boka en dag / vecka som bara är vår dag, men det har inte hänt så mycket.
    Han säger alltid att han är trött, och på helgerna sover han till lunch. Han vill inte bli väckt, då blir han grinig "för det är helg".

Jag klättrar snart på väggarna här hemma. Jag har mina aktiviteter jag går på genom arbetsförmedligen under veckorna, men jag känner mig ändå ensam när jag är här hemma. Ibland känner jag mig som en fånge i mitt eget hem.

Jag har tagit upp med honom att jag vill flytta utanför stan, jag är inte en city-människa men han resonerar "jag betalar-jag bestämmer var vi ska bo".

Jag blir ledsen och känner mig ensam.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag känner mig ensam, trots sambo
  • Gummis

Ställ ultimatum att händer det inte mer mellan oss så kanske vi ska gå skilda vägar. Han lever ju helt klart ungkarlsliv för fullt och du finns inte med i hans planer vilket innebär att jag funderar vad han vill i framtiden.

• zophija

men, får du inte följa med när han träffar kompisar å släktingar?
    För det är juh något man oftast gör tillsammans..

Eller ni kanske kan träna tillsammans?!
    Jag å min kille brukar gå till gymmet tillsammans.
    Men vi gör helt olika saker när vi väl är där.. Men ändå så e man juh där tillsammans.

• Anonym (Ensam)

Det är mkt spontana saker jag reagerar på,
    som att han ringer vid tre och säger "jag ska bara inom farsan på vägen hem , men ät du så kommer jag sen" .
    Då kommer han kanske hem vid 7-8-9 på kvällen. Många spontana saker som jag irriterar mig enormt på.

Planering existerar inte.

Jag läste nånstanns att man kunde skriva ett schema, det låter lite töntigt, men jag funderar på om det kommer funka.
    Åtminstone till en början.

Vem som gör vad med hund/disk /tvätt o allt det där.

För tillfället känner jag mig som en hemmafru som tvättar hans arbetskläder och träningskläder,
    idag ringde han hem o sa "kan du tvätta mina träningskläder så de är rena till imorron"

Jag känner mig som en hemmafru. Men vi har inga barn. Det är bara jag.

Och jag vet inte hur jag ska vända det.

Vi har pratat om att separera innan, men bestämt oss för att försöka för vi älskar varandra.
    Men för tillfället känns det jobbigt igen.

Det jobbiga är också att det bara är _jag_ som upplever problem, han tycker allt är bra som det är.

• Anonym (Ensam)

lilla plankton skrev 2009-06-30 16:46:02 följande:

men, får du inte följa med när han träffar kompisar å släktingar? För det är juh något man oftast gör tillsammans..Eller ni kanske kan träna tillsammans?!Jag å min kille brukar gå till gymmet tillsammans. Men vi gör helt olika saker när vi väl är där.. Men ändå så e man juh där tillsammans.
    Han tog en kaffe på stan med en polare i helgen.
    Jag kunde inte följa med till hans släkting då deras barn är livrädda för hundar, och vår hund kunde itne vara hemma själv hela dagen, så jag stannade hemma. Med tanke på rådande värmebölja så var det bäst för hunden. Annars hade jag gäran följt med.

Men det känns som att han planerar sitt o jag planerar mitt.

Vi tränar inte tillsammans nej, han träna kampsport vilket inte intresserar mig alls. Jag har ett vanligt gymkort, vilket inte intresserar honom.

Men man borde väl ändå kunna göra saker gemensamt?
  • Anonym (Ensam)

Så många klick o ingen kommentar?

Ingen som känner igen sig? Har tips? Råd?

• carlsbergs

Gör så att du inboxar mig, så pratar vi mer Känner igen det där.

• Anonym (Ensam)
    carlsbergs skrev 2009-06-30 17:39:03 följande:
    Gör så att du inboxar mig, så pratar vi mer Känner igen det där.
    På vilket sätt menar du att du känner igen det?
    Hur löste ni det?
  • carlsbergs

Anonym (Ensam) skrev 2009-06-30 17:45:53 följande:

På vilket sätt menar du att du känner igen det?Hur löste ni det?
    Vi lever så nu med. Min sambo jobbar alltså 6 dagar i veckan, på söndagar är han ledig, då är vi tilsammans. Ute och gör något. Men klart att det känns extremt ensamt!
  • Anonym

Vi lever oxå sådär, min man är ungkarl och jag är hemmafru med 2 snart 3 barn. Är det några problem, jag trodde att det var så alla levde

Har tyvärr ingen lösning på det heller, förutom en separation då. Oj vad han skulle sakna sin städerska, kock, barnvakt, älskarinna å allt vad jag är för honom.

Svar på tråden Jag känner mig ensam, trots sambo