• Nettis1975

Magkrångel

Jag har för mig att jag läst att prematurbarn kan ha problem med tarmarna. Någon som känner till det?

Har varit in två gånger med dottern till akuten med magsmärtor och kräkningar. Troligast är att hon är förstoppad, vilket säkert stämmer då hon inte går på toaletten och bajsar varje dag.

Nu ska hon få Laktulos varje dag och få se om det hjälper.

Hon är idag 4 år och detta började för cirka ett år sedan.

Är det någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Magkrångel
  • knäppisen

Det verkar konstigt om det ska ha med hennes prematura födsel att göra, om det uppstår problem först vid 3 års ålder. Kan det inte bara vara så att hon tycker att det är obehagligt att bajsa. Det är inte helt ovanligt...

Det samband mellan låg födelsevikt och magproblem som finns gäller, vad jag har kunnat läsa mej till, problem som uppstår när de är små spädisar o inte sånt som uppstår flera år efteråt.

• Nettis1975
    knäppisen skrev 2009-07-03 09:39:14 följande:
    Det verkar konstigt om det ska ha med hennes prematura födsel att göra, om det uppstår problem först vid 3 års ålder. Kan det inte bara vara så att hon tycker att det är obehagligt att bajsa. Det är inte helt ovanligt...Det samband mellan låg födelsevikt och magproblem som finns gäller, vad jag har kunnat läsa mej till, problem som uppstår när de är små spädisar o inte sånt som uppstår flera år efteråt.
    Jag kan tänka mig att det har att göra med att hon inte vill bajsa för att hon inte har tid, har inte upplevt att hon tycker det är obehagligt.

Nu har vi kört med Laktulos och händer fortfarnade inget
Svar på tråden Magkrångel