• Fanatic

Ensamma pappor?

Finns det några fler ensamma pappor här?

Vore trevligt om de fanns nån i närheten av Kalmar så kanske man kan hitta nån ny polare att göra roliga saker med tillsammans med ungarna?

Och hur har ni det med dating? Upplever ni problem att hitta någon ny tjej att dela livet med?

• Svar på tråden Ensamma pappor?
  • Joocke

Jag är ensam pappa. Har varit det sedan jag separerade med min dotters mamma för strax över två år sedan. Och det där med att hitta någon att dela vardagen med är väldigt svårt. Allt som oftast, eller de få gånger man träffat någon som man intresserat sig för blir det någon slags problematik när det kommer på tal att man har barn. Jag är av den inställningen att jag inte letar efter en ny mamma till min dotter, för det har hon redan en och det funkar bra. Men när man allt som oftast bli behandlad som om man har böldpest har gjort att man har tröttnat lite. Vet inte riktigt hur man ska göra, men det är ju det jag känner saknas i mitt liv. Någon att dela vardagen med, det skulle skänka en så mycket mer inspiration till allt annat.

• Fanatic

Tjenare Joocke, vad ska man säga? Skönt att man inte är ensam om att uppleva detta, men samtidigt tråkigt att de är likadant för flera..

Jag vet vad jag gjort för fel, försökt med yngre tjejer (19-21år) utan barn.. Måste nog ta och ställa om mig lite till något äldre tjejer med barn istället. då kan de nog bli bättre :)

Sen för att träffa rätt så kan det vara bra att göra klart för sig innan saker som
    *Jag har barn, vill jag ha fler?
    *Isåfall egna eller räcker hennes oxå?
    *Kan jag flytta? Nej, alltså måste de till folk i närheten eller hon kunna flytta hit

Synd vore ju att träffa en tjej som inte vill ha fler barn, men du vill, då är de ju inte rätt.. om ingen av er ändrar sig förstås..

Ta och kolla in tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45367046.html
    finns en del ensamma föräldrar där att prata med oxå

Svar på tråden Ensamma pappor?