• Anonym

Vägra vv trots att barnen vill!

Kan man vägra varannan vecka trots att barnen och pappan vill? Barnen är i skolåldern allihop. Har bott vv tills vi flyttade till annan ort och nu ska pappan flytta till samma ort och vill ha barnen vv igen, vilket barnen också vill.

Hur förhindrar man detta?

Klart barnen ska få träffa sin pappa också, men boendet är ju satt här enligt dom. Kommer domstolen att ändra domen bara för att pappan och barnen vill detta?

• Svar på tråden Vägra vv trots att barnen vill!
  • Anonym (Lisa N)

Vad jag förstår så ska det mycket till för att domstolen inte skulle gå på barnen och pappans linje i sådana fall.

OM.....

Inte anledningen till varför VV upphörde var pga misshandel av barnen eller dylikt.

• Anonym

VV upphörde enbart pga flytt. Annars antar jag att barnen hade bott vv fortfarande. Men nu vill pappan ha vv igen och jag kan inte se några fördelar med det.

• Bling1975

Varför i hela friden vill man gå emot sina barns önskan om att få bo hos sin pappa halva tiden? Det är väl toppen att han flyttar närmare för barnens skull.

• Tusentand

öhh... Om barnen vill bo vv så tycker jag absolut att dom ska göra det..
    Vad finns det för nackdelar med vv enligt dig?

• gullican
    Anonym skrev 2009-06-28 12:08:48 följande:
    VV upphörde enbart pga flytt. Annars antar jag att barnen hade bott vv fortfarande. Men nu vill pappan ha vv igen och jag kan inte se några fördelar med det.
    För VEM kan du inte se några fördelar? Hur gamla är barnen? Vilka NACDELAR finns med VV?
  • Anonym

Vi har en vardag som fungerar och ett bra "schema" eller vad man nu ska kalla det. Om barnen ska bo vv innebär det en massa omläggningar och jag är rädd att det inte ska bli bra.

Nej, jag vill inte att han kommer närmre. vi har ett bra liv som vi har och barnen träffar honom 1 gång i månaden. Det räcker!

• Anonym

Dessutom finns det väl massor av argument för varför barnen inte ska bo vv?! Som att de inte mår bra av att slängas runt, att de behöver lugn och ro, mm?! Eller hur!?

• stresss
    Anonym skrev 2009-06-28 12:08:48 följande:
    Fast pappan och barnet ser ju fördelar med det. Barnet har rätt till sin pappa, det borde du inte neka honom. Och umgänge är inte samma som boende.
    Så tänk på barnet och gör det rätta!
  • bellanbus

Är barnen i skolåldern och tidigare har haft ett vv-boende som fungerat och enbart upphört pga flytt, så tror jag du får ställa dig in på att det är vad som kommer att ske nu också.

Förstår att det kan kännas jobbigt om ni har en fungerande vardag just nu, men samtidigt så behöver barnen sin pappa också. Ibland får man sätta sin egen bekvämlighet och sitt ego åt sidan och tänka på vad som är bäst för barnen.

• Anonym (hindra ej)

hur gammla är barnen?

jag själv tycker jag inte att man ska förhindra har sj jobbigt med bio mamma som vägrar ge halvtid vi hade det men hon ändrade det helt plötslite blev det ändrat vist vi sa ok för att inte orak bråka längre efter 4 år men nu känner vi att det inte är rätt då våran son på 3år är mycket ledsen att inte få ha storebror här.
    Han tillomed vill låna broderns mamma för att få vara med han och det känns jättejobbigt för mig o pappan..

jag kan inte se förhinder att låta barnen va vv hos pappan han gör allt i sin kamp att få vara med dem han till o  mef flyttar efter för deras skull inte många fädrar som skulle ge allt för barnen.
    Pappan i mina ögon värkar vara toppen.

Svar på tråden Vägra vv trots att barnen vill!