• vad vet jag

tappat höreln

tja...har för 3 veckor sedan gått och blivit döv på höger öra....
    läkarna kallar det för plötslig dövhet och ingen vet vad det beror på????
    har genomgått behandling med kortison samt ett virus hämmande medel...
    har inte funkat så steg 2 blir nu att vänta i 3 månader (suck) då jag ska genomgå ett test där man skall mäta nervbanorna...sedan en röntgen för att utesluta tumör

det hela känns jävligt konstigt,,,

fått lite panik inför detta men som sagt var har bara tappat på ena...dock till 100%

-08 genomgick jag 2 st ryggoperationer och trodde väl att -09 skulle bli lite bättre...snacka om dåliga odds

• Svar på tråden tappat höreln
  • Eras

Vilket jävla bajs.

Låter riktigt jobbigt.

Hoppas det löser sig på något sätt.

Frid.

• Bumbi Jigsaw

Jobbigt!
    Själv är jag ljudöverkänslig på ena örat.
    Så jag hör lite FÖR jävla bra i stället.

Vissa dagar gör det ont efter ett tag, o då spänner det i halva huvet.
    Skitjobbigt! Men jag hör ju i alla fall, brukar jag försöka tänka...

Hoppas du blir bättre!

• Knox

Lång period av stress?
    Har hört talas om personer som har förlorat hörseln helt eller delvis som en reaktion på mycket hög stressnivå.
    En chef som jag har råkade ut för detta tidigare i vintras, men han är återställd nu.

Läs mer här:

www.sund.nu/docs/artikel.asp&tem=2
    www.netdoktor.se/

vill du veta mer så googla på det.

Vad som än är orsaken så hoppas jag att det löser sig för dig.

Lycka till.

• Corex

Holy crap dude, jag lider med dig.. Jag håller tummarna och hoppas de kommer tillbaka litegrann iallafall. Och ja, sjukvården har jag tyvärr inte nå större förtroende för om man nu inte skadat sig fysiskt och man ser med blotta ögat eller röntgen vad som är fel.. Utöver de suger desvärre sjukvården om man inte har tur o träffar nån läkare som bryr sig.

Lider du av stress som Know skrev? Isåfall borde väl rätt många ligga pyrt till. Så vet inte redigt om de..

PS: Läste nånstans dock att stress är en inbillning och inte medecinskt bevisat att det ens existerar.

Svar på tråden tappat höreln