• gretagarbo

Sjukt rädd :(

Hej. Är gravid i v30. Jag är sååå sjukt rädd för att föda. Jag har ett sent missfall bakom mig i v22 som tog mig väldigt hårt. Det var en hemsk upplevelse och det sitter i än. Jag har även gbs som gör att jag måste snabbt ha antibiotikadropp när förlossningen startar. Är livrädd att inte hinna få det i tid. Jag är rädd att det ska gå jättefort, att jag inte ska hinna i tid till sjukhus.

Jag är även rädd att jag ska föda för tidigt, gör jag det måste jag åka 8mil till sjukhus och det skrämmer mig och gör mig mer stressad. Jag är livrädd för smärtan, livrädd för att alla hemska bilder från min förlust ska komma tillbaka och det gör mig panikslagen, har ångest varje dag över detta. Jag har fått en tid till teamet för förlossningsrädda, tänker ta upp all min oro då. Jag vill ha kejsarsnitt fast jag vet att det är bättre för barnet att födas "normalt". Men jag är så rädd. Gråten kommer ofta och jag kan inte sluta tänka på hur hemskt jobbigt det var sist.

Är det svårt att få snitt beviljat? Jag vet inte hur jag ska göra för att bli av med rädslan. Jag är mest rädd att förlora detta barn med, att jag inte hinner få behandling i tid, att jag ska föda förtidigt osv...usch vad gör man? Fler som är lika rädda? Tips?

• Svar på tråden Sjukt rädd :(
  • Lilla Mimsan

Har du inte fått aurorasamtal??

• gretagarbo
    Lilla Mimsan skrev 2009-06-25 13:16:56 följande:
    Har du inte fått aurorasamtal??
    Ska på sånt den 6 juli, vill helst dit idag men det fanns ingen tid förräns då.
Svar på tråden Sjukt rädd :(