• happy 78

    Hur mådde din bebis efter 5 månaders vaccinationen?

    Såg att nån annan frågade om 3 månaders så jag hoppas nån orkar svara på det här oxå

  • Svar på tråden Hur mådde din bebis efter 5 månaders vaccinationen?
  • Slöjan

    han fick feber och var enormt gnällig några dagar..... som väntat....

  • Virrpirr

    Skrek som en stucken gris hela kvällen typ. Var inte alls roligt..

    Efter en alvedon så somnade han iallafall och när han vaknade mådde han bättre..

  • camillas1985

    Måste få fråga er som svarat/svarar hur era barn mådde efter 3 månaders sprutan? Fick de samma reaktion efter andra sprutan som med första eller var de helt olika?

  • Evigkärlek0811

    3 månaders sprutan fick han lite feber av dagen efter bara men inge gnäll eller så!
    Nu efter 5 månaders sprutan fick han 38 graders feber samma kväll och hela nästa dag hade han 39 grader så han va inte så pigg men efter de har han varit som vanligt igen :D

  • Silverline

    Efter 3-månaderssprutan: Gnällig i några dagar
    Efter 5-månaderssprutan: Trött, hög feber, gnällig, svullen på stickställena.


    De finaste jag vet: ILONA, 000710 och ELVIN, 090104
  • BlommyNess12

    happy 78 skrev 2009-06-23 11:59:11 följande:


    nån vars barn som inte blev dålig av femmånaderssprutan?
    Min son blev inte dålig. Han var precis som vanligt.
  • Flickan och kråkan

    3 månader: ingenting
    5 månader: skrek otröstligt i en timme ett par timmar efter vaccinationen, sedan var allt plötsligt som vanligt
    1 år: ingenting

  • Embla H

    Det enda vi märkt vid både 3 och 5 månader är att han sovit extra mycket under två dygn. Inte särskilt jobbig biverkning .

  • MammaTillDomFinaste

    3 månaders: sov väldigt mycket och var liiiite grinig, men inte speciellt. hon sov i 5 timmar på dagen och somnade ändå tidigare än hon brukar på natten osv. gruvar mej inför 5 månaders när jag läser detta!! brukar dom itne ha 6 månaders? trodde jag. men men. är inte så insatt, det kommer väl någon lapp sen på posten, haha. :)

  • Sissa Blom

    Hej

    jag har tvåäggs tvillingar som blev dåliga både efter 3 och 5 månaders sprutan. Feber och hängiga i drygt 24 hr, inte kul alls med två kinkiga bebisar .

  • lliliot
    Sissa Blom skrev 2009-06-23 14:56:17 följande:
    Hej jag har tvåäggs tvillingar som blev dåliga både efter 3 och 5 månaders sprutan. Feber och hängiga i drygt 24 hr, inte kul alls med två kinkiga bebisar .
    huu jobbigt! mina tvåäggare ska få sin spruta på torsdag, gruvar mig lite då jag ska till bvc ensam.
    kanske ska muta någon att följa med..

    3månaders skrek dom någon minut efter sen var dom bara lite hängiga o litelite feber bara 15min.
  • camillas1985

    Usch det här låter ju inte roligt men då vet man iaf vad man kanske har att se fram emot så man kan förbereda sig. Killen blev lite gnällig av första sprutan och efter lite alvedon var allt som vanligt igen, får se hur det går den här gången då.

  • Ladyn

    3 månaders: inget
    5 månaders: allmänt kinkig samma dag, 39.5 i feber o riktigt dålig dagen efter

  • fröken finlandssvensk

    Hej! Min lilla pojke fick inga som helst krämpor vid 3- och 5-månaders vaccinationen. Pigg och glad som vanligt. :)

  • AnaKin Malmö

    Usch, min lille mår dåligt! Fick sin 5-månadersvaccination igår. Feber idag och gnällig till tusen!

    Reagerade inte alls vid 3-månadersdosen.

  • ceciliaija
    3 månader- Min tjej blev väldigt klängig och ledsen på kvällen. Hon var bara tyst och nöjd när jag bar henne. Dagen efter var hon som vanligt igen.
    5 månader- Får vet hur påverkad hon blir 9 Mars!
Svar på tråden Hur mådde din bebis efter 5 månaders vaccinationen?