När är det man inte får resa mer?
I vilken månad är det man inte får resa mer?
Är i 8 månaden, går in i 9 månaden den 8 juli.
Ska åka till Luleå på fredag och stanna där i 2 veckor. Antingen blir det tåg eller så blir det bil..
I vilken månad är det man inte får resa mer?
Är i 8 månaden, går in i 9 månaden den 8 juli.
Ska åka till Luleå på fredag och stanna där i 2 veckor. Antingen blir det tåg eller så blir det bil..
Jag jobbar på SAS och kan svara för vad som gäller om du flyger med oss.
När det gäller flygresor med SAS är det helt ok att resa fram till 4 veckor innan BF. Mellan 2-4 veckor innan BF måste du först få godkännande av SAS Medical för att få flyga, och varje delsträcka får inte vara längre än 4 timmar. När det är 2 veckor kvar får du av säkerhetsskäl inte resa med SAS.
På våra föräldrars tid fick man reseförbud. Det får man inte längre. Det "värsta" som kan hända är väl att du föder barn i Luleå, men det går bra det också. Så det är upp till dig.
det du ska göra är att be din bm skriva ut din journal så du har den med dig om det skulle vara något med magen.
har du inga grav.komp. så är det ingen fara att åka.
ok det är väl olika var man bor... där jag bor finns all info på datorn och det är bara mitt landsting som kommer åt datafilen. jag har inga papper eller pärm så när jag skulle resa bort för ett par veckor sen så skrev hon ut en A4a med kurvor och hjärtljud och allt. men om du har informerat henne så ska allt vara i sin ordning.
bm vet ju vad du behöver ha med dig.
trevlig resa
jag fick en mapp med journalkopior när jag väntade första barnet men det är över 3 år sen... nu sköts det på datorn i örebro lans landsting. ganska skönt att slippa komma ihåg den där mappen när man skulle in.
när bebisen är ute så skriver de ut hela journalen om man vill ha.. så i slutänden blir det desamma för mig... jag vill gärna ha den och jämnföra med förra graviditeten.