• Emlak

Bästa skolorna i Solna?

Jag väntar barn till hösten men eftersom jag själv är utbildad lärare så är jag väldigt mån om att börja kolla upp förskolor och skolor i god tid..

Bor i Solna och området som vi tillhör är Fridhemsskolan men den skolan känns inte alls som ett alternativ då det är mycket problem och den skolan klassas som Solnas "rinkeby"

Alfaskolan är den bästs skolan och där har vi garanterat en plats

Men alla skolor där emellan, jag vet ingenting om dom, vilka är de bästa och vilka förskolor är bra?

• Svar på tråden Bästa skolorna i Solna?
  • Meneguzzi

Blomgatansförskola och Sjötungansförskola som ligger i rudviken ska vara bra.

• Emlak

Ja dom förskolorna ser fint ut, Blomgatans förskola ligger alldeles utanför dörren så den förskolan går bort, men sjötungans förskola ligger bra till och har bra öppentider.. Fin gård oxå..

Mer förslag?

• Meneguzzi

Ja då förstår jag att Blomgatan går bort. Hade Blomgatans förskola precis utanför dörren jag med förr när jag bodde där. Bodde på nr 18.
    Så kanske var vi grannar .
    Har gått på Fridhemskolan en gång i tiden ett kort tag och det var den värsta tiden i mitt skolliv ,så att det går bort förstår jag när den tiden är inne för skola.
    I råsunda så har de ju förskolor som säkert är bättre kan jag tänka mig, gick själv där.
    De har eller hade (vet ej om den finns kvar )en montessori förskola som låg i en gammal villa som var väldigt bra. Låg på stråkvägen om jag inte minns helt fel.
    Du får googla lite på förskolor och kanske göra lite besök hos dem och se hur de har det.
    Lycka till med letandet.

• Emlak

Har kikat runt lite i råsunda på förskolorna och en som jag kan tänka mig är Solrosen just för att det är en pysslingförskola, annars ska jag ställa mig i kö på Creativo i frösunda även om de är en bit bort men jag jobbar runt hörnet så de skulle passa bra..

• Bedhead

Själv är jag grymt intresserad av skolorna Granbacka och Tallbacka. Någon som har några erfarenheter?

• ninfro

Ett år senare visserligen... Min äldsta går i f-klass i Granbacka, är inte alls nöjd! Jämställdhet är inget de uttryckligen vill höra talas om: "jag tänker inte tala genus". Och sakerna de kläcker ur sig hör till stenåldern! Riktigt slitna lokaler också, det är å andra sidan inte lärarnas fel..Jag vet inte, började kanske på fel fot när det första som sades på inskolningen var just att "jag har varit lärare så länge och sett så många flugor komma och gå" på frågan om hur deras jämställdhetsarbete såg ut. Sedan dess tycker jag inget funkar. Ska verkligen överväga att byta tills det är dax att börja ettan.

Svar på tråden Bästa skolorna i Solna?