• estrell

Förslag på barnaktiviteter för 11 åring i stockholm

Tänkte höra om ni har förslag på vad man kan göra med en uttråkad 11 åring över helgen??? Han blir så lätt uttråkad när vi har honom eftersom vi bor mitt i stan, där han inte har några vänner....Vad ska man hitta på, förslag??

• Svar på tråden Förslag på barnaktiviteter för 11 åring i stockholm
  • pepper

Försök att göra något med honom som han kan tänkas gilla. Laserdome eller paintball. Vår familj e helt tokiga i playstation, som vi spelar tillsammans som galna, när vi inte orkar vara ute o härja. Jag bor i skåne och brukar kolla på skånes turistsida vad som finns att göra. Det borde finnas i sthlm också. Där kan man slå på olika kategorier för att få tips tex äventyr, vandring, fiske och massa annat. Sen gäller det bara att anpassa efter plånboken. Passa på och gör sånt som man kan behöva ett barn till. Menar att det e lite mer legitimt att fjanta sig om där e ett barn med.

• bozzini

Gröna Lund, Skansen, Naturhistoriska muséet, Vasamuséet.

• Lorelei

Om vi ska prata museér.... Tekniska! Jag älskade tekniska museét när jag var liten!! Och om ni har bil och kan åka en bit... TomTits i Södertälje är en guldgruva!!!

• platter1000

The Creativity House på Fridhemsplan Stockholm har bra aktiviteter för barnfamiljer: www.thecreativityhouse.se MÅLA PÅ KERAMIK- LERA-GLASFUSING-MÅLERI OCH MOSAIK!! 

• lisacreutz

Jag tycker också det är svårt att hitta rätt aktivitet. Men jag bor inte i Stockholm. Där finns väl hur mycket som helst att göra? Borde inte vara något problem 

Svar på tråden Förslag på barnaktiviteter för 11 åring i stockholm