• Kickan73

Extra kraftfull ÄL efter missfall?

Hejsan!

Lägger även in mitt inlägg här:

Jag hade missfall för två veckor sedan (=då började blödningen) och jag slutade blöda för ca 1 vecka sedan. Nu har jag tydlig ägglossning med ÄL-sekret och att det ömmar lite i båda (!) äggstockarna. Det känns som en extra "kraftig" ÄL. Fler som också känt det så efter ett tidigt missfall? Förra gången blev jag skrapad men nu verkar kroppen att skött allt själv. Skönt!!

Nu hoppas jag att det tar sig igen, annars är det FET efter nästa mens som gäller.

Håll tummarna! :)

• Svar på tråden Extra kraftfull ÄL efter missfall?
  • Herus

Nu är jag inte helt 100 säker men jag har fattat det så här...

Efter ett mf så kan hcg värdet fortfarande vara starkt och kan därför visa utslag på gravtester..
    Jag har även hört att ett äl-test kan visa starkt när man är gravid alltså visar båda testerna utslag när man är gravid.. = att hcg värdet är högt.

Så kanske det visar starkt på ditt äl test för att hcg värdet är kvar i kroppen...

Hoppas du förstår vad jag menar..

• Herus

hm.. lite trött... jag läste igenom din topics igen..
    Fattade det först som att du testat dig...

Sorry...

• looby

Hej Kickan
    Jag har haft 2 tidiga missfall och efteråt kände jag av ägglosning väldigt starkt, hade även mer mensvärk än vanligt ett par månader efteråt.
    Lycka till !

• Kickan73

Tack för svaren! :)

Fler som varit med om detta? Har någon lyckats bli gravid precis efter mf?

• igc

Hej!
    Har också haft kraftig ägglossning med mycket värk över äggstockar etc. Så det kanske inte är så ovanligt? Hade mitt mf i v 7, och väntar nu mest på mensen som inte tycks komma igång. Efter mitt tredje missfall i juni så skulle vi egentligen vänta en månad, men blev gravid direkt - och då hade vi snarast undvikit att ha sex vid äl-tiden.
    Endel hävdar att man lättare blir gravid precis efter, men frågan är om risken för mf är större då eftersom kroppen ej hämtat sig vare sig psykiskt eller fysiskt. Av egen erfarenhet så tror jag det är bäst att vänta en månad iallafall...

• Född 76

Hej! Har jättekänningar av ägglossning idag, ca 15 dagar efter mitt missfall. Brukar egentligen inte alls känna av min så kanske det kan vara så att man får kraftigare ägglossning efter ett missfall. Har haft två missfall på två månader så ska försöka att inte bli gravid denna månaden även om jag inte tror att det spelar någon roll. Känner bara att jag behöver lite tid innan vi jobbar på det igen... Blir i allafall inget sex de närmaste dagarna. :)
    Lycka till och hoppas det tar sig för dig!

• Kickan73

Tack för svaren! Då är det nog så att ÄL kan kännas extra mycket efter ett mf.
    Det kanske var dumt att försöka så nära inpå, men nu är det gjort. :)) Psykiskt har jag helt återhämtat mig och fysiskt känns det toppen. Testade dessutom HCG-neg. för några dagar sedan, så kroppen verkar vara OK.

• pear

Hej!
    Jag har haft 3 tidiga missfall och tycker att ä.l. symtomen förstärks mer och mer för varje gång. Efter det senaste missfallet var ä.l riktigt plågsam faktiskt. Däremot tycker jag att mensen har blivit mindre smärtsam. Så här är det ju ofta för dem som har fött barn så kanske räcker det med att man varit gravid (även om man ej genomgått en hel graviditet) för att kroppen ska påverkas så? Däremot har jag aldrig blivit gravid direkt efter ett m.f. (även om vi försökt) utan det har tagit minst 4 mån.
    Jag beklagar dina m.f. Hoppas att det löser sig för er snart.
    Kram

• Flisa 1

hej !

Jag har varit konstant gravid sen aprill men fått tre missfall i
    rad (mellan v.6-8) nu efter sissta så blev de en väldigt
    kraftig ägglossning jag hade vita flytningar och kände
    de i hela kroppen.

Så jag är nu gravid igen (v.8) och har sett ett litet hjärta
    picka men med mina odds (sex missfall) så har man ju
    inte så stora förväntningar på att detta skulle gå nå
    annurlunda.

Men som någon skrev så kan ju Hcg nivån ligga kvar i kroppen
    och förstärka de hela för jag har mått illa och varit konstant
    trött sen aprill eftersom jag antagligen haft graviditets hormon
    kvar i kroppen efter missfallen.

Lycka till i fortsättningen
    kram
    Flisa

Svar på tråden Extra kraftfull ÄL efter missfall?