• livvakten

"Sommarbil".....

Behöver en billig extra bil under sommar/höst -09.
    Max 8000kr.

Alltså en småbil (inte ngn Volvo 240/740, Saab, Bmw...eller dylikt) utan en liten rackare som drar typ 0,5-0,6 liter/mil (bensin o manuell).

Har ni ngr tips på en hyfsad liten kärra (märke/årsmodell) som generellt ej är rostbenägen eller har en massa andra driftfel?

• Svar på tråden "Sommarbil".....
  • Simvin76

Jag hade en Mitsubishi colt, 83:a tror jag det var. Liten och trång. Jag tror att den drog ungefär sådär mycket. Köpte den för 6000 kronor och sålde den för 5000. Man fick helt klart vad man betalade för. Men den gick utan problam. Körde till och med Stockholm-Luleå t/r med den!!

Klart funkis.

• FDR

Ska du ge frugan en bil? hahaha

Närå men skulle nog tipsa om följande bilar

-96 vw Polo eller en -95 golf?

Jag förstår dock inte varför man vill någonsin åka i en så liten bil?

• livvakten

Tack för tipsen!

FDR skrev 2009-06-20 09:59:17 följande:
    Ska du ge frugan en bil? hahahaNärå men skulle nog tipsa om följande bilar-96 vw Polo eller en -95 golf?Jag förstår dock inte varför man vill någonsin åka i en så liten bil?
    Jag har två bilar till en V70 & en "Bronco"....så jag klarar mig *ler*
  • MiltonsPappa

Peugeot 205, Nissan Micra/Sunny är väldigt ekonomiska bilar! o det är inga problem att hitta nån i fint skick under 10tkr..! :)

• épouse
    livvakten skrev 2009-06-19 21:47:39 följande:
    Behöver en billig extra bil under sommar/höst -09.Max 8000kr.Alltså en småbil (inte ngn Volvo 240/740, Saab, Bmw...eller dylikt) utan en liten rackare som drar typ 0,5-0,6 liter/mil (bensin o manuell).Har ni ngr tips på en hyfsad liten kärra (märke/årsmodell) som generellt ej är rostbenägen eller har en massa andra driftfel?
    Har en liten volvo 480. Inboxa mig vid intresse.
  • BTD

Jag skulle köpa en Corrado vr6 :D den får du för ca 8K och gör 0-100 på 6 sekunder.

• épouse

drar inte corrado närmare litern per mil?

• BTD
    BTD skrev 2009-07-29 19:50:39 följande:
    Jag skulle köpa en Corrado vr6 :D den får du för ca 8K och gör 0-100 på 6 sekunder.
    nej, det är bara en liten 6:a det finns en liten 4:a med kompressor som drar midre...och en skamlig 2.0 motor, som ligger under 0,5, men den är inte rolig.

men visst kör du aggresivt, så kan väl alla bilar dra över litern ;)
  • tompa34

vi köpte en golf II, 14 500 mil och okej skick för 9000:-

Svar på tråden "Sommarbil".....