• hortensia

Crinone 8%

Hej!

Har precis kommit hem från Riga där jag gjorde mitt första ET igår.
    Jag har en fundering över mitt intag av Crinone, läkaren skrev (Crinone 400mg - 3xd) .
    Det jag undrar över är om man då ska ta 5 st crinone under 3 tillfällen ( eftersom det bara är 90mg progesteron i varje)???. Jag har mailat läkaren men inte fått något svar än.
    Kan man få i sig för mycket progesteron??

/ Hortensia

• Svar på tråden Crinone 8%
  • Jemema

Jag tror inte du kan få i dig för mycket progesteron. Har hört att de vanliga vagitorierna egentligen innehåller för mycket, och att kroppen tar upp det som behövs. Resten åker ut.

• Bette
    hortensia skrev 2009-06-19 15:53:35 följande:
    Hej! Har precis kommit hem från Riga där jag gjorde mitt första ET igår. Jag har en fundering över mitt intag av Crinone, läkaren skrev (Crinone 400mg - 3xd) . Det jag undrar över är om man då ska ta 5 st crinone under 3 tillfällen ( eftersom det bara är 90mg progesteron i varje)???. Jag har mailat läkaren men inte fått något svar än. Kan man få i sig för mycket progesteron?? / Hortensia
    Du kan inte få i dig för mycket, kroppen tar upp det den behöver. Jag tog vagitorier 400 mg x 2/dag och sedan tog jag dessutom 200 mg tabletter utrogest på eftermiddagen, jag tog alltså 1000 mg/dag.

Bette
Svar på tråden Crinone 8%