• Pansy

Silverschampo

Hej hej!

Mitt hår blev orange när jag slängde i lite slingor så jag började använda silverschampo och nu är jag på god väg.
    Har en helt okej blond färg nu men den är lite för gyllene för min smak. Tycker om lite kallare, vitare blond.

Hur ofta ska man använda silverschampo egentligen? Och ska man låta det dra sig ett ta eller är det bara att lödra upp och skölja ur.
    Schampot är ju ganska dyrt så man vill få så mycket ut av det som möjligt.

• Svar på tråden Silverschampo
  • Hannah76

Du kan ha det i torrt hår i 30 minuter, eller halva tiden i blött hår.

• Pansy

Hmm, hur ofta ska man göra så då? Oj, vad familjen kommer klaga på mina långa duschar :)

• Mumin75

Frisörerna har en skumtoning som ska vara bättre än silverschampo, den ska även slita mindre på håret... Goldwell 10v heter den. Har hört att den ska vara väldigt bra och jag köpte en sån själv för ett tag sedan men sen blev det inte att jag använde den då jag bestämde mig för att köra i ytterligare en blondering innan och då blev mitt hår precis som jag ville ha det.

• Pansy

Sliter det väldans mycket på håret? :S

• Mumin75

Jag har ju som sagt inte testat den här skumtoningen själv eftersom jag aldrig behövde det men efter vad jag hört så ska den inte alls slita mycket på håret... silverschampo körde jag en omgång med men mitt hår blev som svinto, det var då jag gick o köpte den här toningen.
    Men så blev det att jag gjorde ytterligare en blondering istället (sammanlagt 4 st) och håret blev ju ganska slitet men jag körde inpackning vid varje dusch ett tag och sen blev håret lika mjukt som vanligt igen...

Sök på Goldwell 10v på google så kommer det nog upp en del...

• Nirnaeth

Är du ute efter en kall, vit, ton, så kan jag rekommendera en inpackning som gör just detta med håret. Revlon Nutri Color Creme 1002 White Platina. Hur bra som helst, och dryg! Den räcker länge
    Beställde min från www.lyko.se

Svar på tråden Silverschampo