• Leefen

Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!

Suck.

Jag visste att det skulle bli så, bara för jag är ung och går ut och festar.
    Vad har det för betydelse om jag är 30 eller 21 och lämnar bort mitt barn och festar?

Min son är snart 5 månader och var hos sin mormor som har träffar minst 2 gånger i veckan som har har gjort sen har var nyfödd.

Han var hos sin mormor och jag var ute och festade!
    Nu får man höra det!

För 2 veckor sen satt hans pappa hemma med han och jag var hos kompisar och drack lite och hade det trevligt och sen gick vi ut.
    Men snälla någon han är med sin pappa.

Nä nu är man en dålig mamma som festar.

Jag har fått lära mig en glad mamma är en bra mamma!!!
    ★ ♥ Melwin 29/1 2009 ♥ ★ www.leenilsson.blogg.se
  • Svar på tråden Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!
  • xenaa

Fast de kan tolkas på många sätt.

En glad mamma kan hon ävenvara om hon så knarkar och om de gör henne glad är hon glad då?

Att festa ofta tycker nog många inte är bra då man är mamma, helt förståeligt. Man kan inte dömma andra om hur de väljer att göra med sin tid.

Fast enligt mitt tycker om man blir glad av att dricka alkohol, är de kanske något fel?

Inget illa menat men kan man liksom inte hitta annat som gör en glad ist för en massa fester?

Har aldrig förstått mig på detta festande..

• La Lola
    xenaa skrev 2009-06-17 23:54:43 följande:
    Fast de kan tolkas på många sätt. En glad mamma kan hon ävenvara om hon så knarkar och om de gör henne glad är hon glad då? Att festa ofta tycker nog många inte är bra då man är mamma, helt förståeligt. Man kan inte dömma andra om hur de väljer att göra med sin tid. Fast enligt mitt tycker om man blir glad av att dricka alkohol, är de kanske något fel? Inget illa menat men kan man liksom inte hitta annat som gör en glad ist för en massa fester? Har aldrig förstått mig på detta festande..
    Jag är 35 o älskar att gå på fest!
    Inte för alkoholens skull utan för att det är trevligt att klä up sig, dansa o snacka med folk.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola

Ts

Jag tror helt ärligt att din ålder inte har så mycket med saken att göra.
    Sånt där skitsack kan komma oavsett om man är 20, 30 eller 40 o nyligen fått barn.

• xenaa

La Lola skrev 2009-06-17 23:57:04 följande:

Jag är 35 o älskar att gå på fest!Inte för alkoholens skull utan för att det är trevligt att klä up sig, dansa o snacka med folk.
    Ja de är en annan sak. Jag tolkade TS inlägg där hon festar med sprit inblandad. kanske dumt att tolka de så.

Men visst klart man ska festa till de. Det jag inte förstår är detta festande varje helg där man dricker sig full och inte orkar ta hand om sig själv dagen efter-festande.

Känner många med barn och utan som festar varje helg sådär och inte enbart fredag utan lördag oxå.

Jag gilla rju att "festa" till de med. fast väldigt sällan jag gör de. Som du säger man gör de för sällskapets skull för att komma ut och snacka skit.
  • La Lola
    xenaa skrev 2009-06-17 23:59:39 följande:
    La Lola skrev 2009-06-17 23:57:04 följande: Ja de är en annan sak. Jag tolkade TS inlägg där hon festar med sprit inblandad. kanske dumt att tolka de så. Men visst klart man ska festa till de. Det jag inte förstår är detta festande varje helg där man dricker sig full och inte orkar ta hand om sig själv dagen efter-festande. Känner många med barn och utan som festar varje helg sådär och inte enbart fredag utan lördag oxå. Jag gilla rju att "festa" till de med. fast väldigt sällan jag gör de. Som du säger man gör de för sällskapets skull för att komma ut och snacka skit.
    Jag fester oxå med sprit inblandad.
    Men det handlar ju inte om supa sig redlös.
  • Mother of 5
    xenaa skrev 2009-06-17 23:59:39 följande:
    La Lola skrev 2009-06-17 23:57:04 följande:
    Ja de är en annan sak. Jag tolkade TS inlägg där hon festar med sprit inblandad. kanske dumt att tolka de så.Men visst klart man ska festa till de. Det jag inte förstår är detta festande varje helg där man dricker sig full och inte orkar ta hand om sig själv dagen efter-festande.Känner många med barn och utan som festar varje helg sådär och inte enbart fredag utan lördag oxå.Jag gilla rju att "festa" till de med. fast väldigt sällan jag gör de. Som du säger man gör de för sällskapets skull för att komma ut och snacka skit.
    Ts skrev väl inte nånstans att hon gör detta VARJE helg?
  • xenaa

La Lola skrev 2009-06-18 00:01:02 följande:

Jag fester oxå med sprit inblandad.Men det handlar ju inte om supa sig redlös.
    Nej precis, det är ju en skillnad på de. DEm man känner här iaf gör så.

Det är kanske de problemet TS har. ALltså att folk tror du super de riktigt packad varje gång du är ute....?
    Därför de kommer med sånna kommentarer då folk kopplar fest direkt med supande..
  • ettlitetunder

jag har ingen rätt att dömma andra, men jag skulle själv inte välja att gå ut och festa när mitt barn är så litet.
    dels för att jag inte ser ett sådant behov och sedan även för att jag känner att min dotter (som är 6 1/2 månad) är så liten ännu. Jag behöver mina krafter till henne, att vara slö efter en utekväll skulle liksom inte gå ihop.
    Jag kan allt vänta tills min dotter blir lite större innan jag tar ett glas vin till maten (ammar ännu) eller så, att gå ut och festa ser jag inte som något aktuellt på väldigt länge.

• xenaa
    Mother of 5 skrev 2009-06-18 00:02:26 följande:
    Ts skrev väl inte nånstans att hon gör detta VARJE helg?
    Har jag inte sagt heller.. jag skrev att jag inte förstår detta festande varje helg. skrev inte att HON festar varje helg
Svar på tråden Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!