• DaaLing

Vansinnig och gravid.

Känner att jag verkligen måste få skriva av mig.
    Är gravid i sjunde månaden och har BF 7 september.

Under hela graviditeten har jag haft sjuka humör svängningar och känt mig ensam och ledsen.
    Men nu i sjunde månaden känner jag mig värre än någonsin, detta har pågått i mer än en månad.
    Jag blir hysteriskt förbannad, beter mig som en tokig människa, och kan inte lugna ner mig, försöker att andas in genom näsan och ut genom munnen men lyckas inte och blir då ännu mer hysterisk.
    Sen gråter jag och kan hålla på i timmar.
    Min sambo blir då förbannad och går oftast ut, sen säger han mitt i våra bråk bara hela tiden att jag behöver söka hjälp.
    Känner mig oförstådd, ensam och orolig.

Får jämt dåligt samvete att jag låter mig själv bli så arg, men kan inte stå emot det. Känns som att jag ständigt blir provocerad.
    Har också slutat röka och får ingen som helst stöttning i det heller utan han skriker bara att jag aldrig borde slutat.

Han påstår också att det bara är psykiskt svaga människor som blir så arga under en graviditet. Och att det är mitt fel att vårat barn garanterat kommer födas med kolik.

Vill inget hellre än att få ha dom sista månaderna lugna och harmoniska och vara en sån bra mamma som det går redan nu. Men vet inte vad jag ska göra.

Ahh, jag är inte såhär bitter i vanliga fall, men känner inte igen mig.. Och det gör mig rädd.

• Svar på tråden Vansinnig och gravid.
  • Förälskad

Här är en till.. Känner sååååååå väl igen mig, men mitt har börjat nu. Jag är så jävla arg, skit förbannad, nu också.. Jag avskyr min sambo för tillfället, han är dryg och gör bara fel.. Va fan är det här för nåt, vad ska man göra? Jag kan inte komma till ro... Hjälp.. Jag är bara i v.20, ska det fortsätta så här`?

• Förälskad

*SKRIKER* Shit vad arg jag är, ska man söka hjälp?

• Bombus

Tycker synd om er båda, måste vara skittufft och känna att man inte är sig själv, ´har kännt så själv till och från men inte så farligt, ja tycker ni borde prata med bm om era känslor så att et inte blir värre, för tänk om det skulle sitta i när bebis kommer. TS JÄTTE TUMMEN UPP TILL DEJ FÖR ATT DU SLUTAT RÖKA!!!
    Det gjorde ja me, medetsamma, hade rökt i 9 år, vet att d tog på mitt humör, hoppas du ska må bättre!!

• DaaLing

Precis och exakt, och han har ingen som helst känsla för varken empati eller sympati. Vill heller inget än att komma till ro men känns helt omöjligt...
    Blir så trött i huvudet.. ahhh!

• Förälskad
    Bombus skrev 2009-06-17 20:18:59 följande:
    Tycker synd om er båda, måste vara skittufft och känna att man inte är sig själv, ´har kännt så själv till och från men inte så farligt, ja tycker ni borde prata med bm om era känslor så att et inte blir värre, för tänk om det skulle sitta i när bebis kommer. TS JÄTTE TUMMEN UPP TILL DEJ FÖR ATT DU SLUTAT RÖKA!!!Det gjorde ja me, medetsamma, hade rökt i 9 år, vet att d tog på mitt humör, hoppas du ska må bättre!!
    Ja, för såhär kan det inte vara. Jag mår så dåligt. Jag är rädd att göra min sambo ledsen. I morse skulle han ta tag i tvätten medans han lät mig få sovmogon. När jag vaknar springer jag in till tvättstugan, stänger av tvättmaskinen och skriker åt honom att han inte kan tvätta. Hur sjukt låter inte det här?
  • DaaLing
    Bombus skrev 2009-06-17 20:18:59 följande:
    Tycker synd om er båda, måste vara skittufft och känna att man inte är sig själv, ´har kännt så själv till och från men inte så farligt, ja tycker ni borde prata med bm om era känslor så att et inte blir värre, för tänk om det skulle sitta i när bebis kommer. TS JÄTTE TUMMEN UPP TILL DEJ FÖR ATT DU SLUTAT RÖKA!!!Det gjorde ja me, medetsamma, hade rökt i 9 år, vet att d tog på mitt humör, hoppas du ska må bättre!!
    Tack för ett uppmuntrande svar!! Skönt att få lite cred.
    Pratade med min BM och fick svaret att "andas och att det inte är någon fara för att barn har fötts i krig också" jo, tack men vad hjälper det nu.
    I övrigt en fantastisk BM men inte det svaret jag ville ha bara.
    Precis det funkar ju absolut inte när bebis kommer, det är det jag tänker mycket på också.
    Tack än en gång.
  • DaaLing
    Förälskad skrev 2009-06-17 20:22:47 följande:
    Ja, för såhär kan det inte vara. Jag mår så dåligt. Jag är rädd att göra min sambo ledsen. I morse skulle han ta tag i tvätten medans han lät mig få sovmogon. När jag vaknar springer jag in till tvättstugan, stänger av tvättmaskinen och skriker åt honom att han inte kan tvätta. Hur sjukt låter inte det här?
    Jag känner igen mig i varenda ord du säger!!
  • Förälskad
    DaaLing skrev 2009-06-17 20:27:24 följande:
    Jag känner igen mig i varenda ord du säger!!
    Tänk vad sjukt. Det känns konstigt i kroppen också, som att någon styr min kropp och vill säga saker som jag egentligen inte vill.
  • DaaLing
    Förälskad skrev 2009-06-17 20:29:00 följande:
    Tänk vad sjukt. Det känns konstigt i kroppen också, som att någon styr min kropp och vill säga saker som jag egentligen inte vill.
    Precis, som att någon annan styr över mig, och det gör mig så frustrerad att jag är så okontrollerad och arg och ledsen.. Vad ska vi göra?
  • Förälskad
    DaaLing skrev 2009-06-17 20:41:31 följande:
    Precis, som att någon annan styr över mig, och det gör mig så frustrerad att jag är så okontrollerad och arg och ledsen.. Vad ska vi göra?
    Jag vet inte vad man gör. Jag har pratat med min sambo om det nu så han vet vad jag håller på med när jag får mina ryck och skriker på honom.
    Jag ska nog prata med min BM också och se vad hon säger.
Svar på tråden Vansinnig och gravid.