Jag har försökt bli gravid i 2 år, fått 3 mf, gjort utredning som visar allt normalt-Snälla hjälp, är det någon som har något bra råd att ge?
Varför blir det såhär?
3 mf på två år?
Bakgrund:
Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande, de är idag 6 och 8 år. Jag fick aldrig några mf med mitt ex.
För 5 år sedan träffade jag min nuvarande man och vi har de senaste 2 åren försökt bli gravida. Vi har fått 3 mf, alla före 12:e veckan. Har nu gjort mf-utredning med olika blodprover och allt visade sej vara normalt.
MIn man har haft en del bitestikelinflammatioiner, ätit penecilinkurer och inflammationshämmande. Jag har faktiskt bara blivit gravid efter han har ätit en kur av något slag. Jag var 34 år när vi började försöka.
Har ej fått tillfälle att prata med vår läkare, bara brev på posten, alltså vet jag ej provsvaret denna gången på min mans spermier. De gånger han lämnat prov har det någongång visat på försämrad rörlighet, mindre antal än normalt, inflammerat. Aldrig helt 100 ok alltså.
MEN de läkare jag pratat med säger att har man väl blivit gravid så ska dessa sakerna inte längre spela in.
Vad tror ni?
Är det min mans spermier som gör att det blir mf?
Är det att mina ägg kanske är fördåliga?
Är det någon som har något bra tips värt att prova?
Är det någon som har fått förklaring på vad det skulle kunna bero på , speciellt då jag redan har 2 barn och faktiskt kunnat bli gravid då?
vad får ni andra för förklaringar som gått igenom liknande?
Mycket tacksam för svar