• VildaMathilda

Rädd *hmm*

Alltså har inget att vara rädd för men är liv rädd ..

Jag har fött ett barn innan och det va en helt normal förlossning .. Bara lustgas och inget annat .. Måde kanon bra efter jag fick min dotter ..

Men gud nu väntar jag mitt andra barn 6 år senare och jag är så himla rädd för att föda barn .. Vet inte vad jag ska ta mig till .. Ska ha i oktober men tiden går så himla fort och jag vill bara inte föda barn efter som jag är så rädd...

Vet inte vad jag är rädd för .. Har funderat och funderat :S Men kommer inte fram till någor vettigt vad som gör mig så rädd...

Ja ut måste den men vill inte föda ut den....

• Svar på tråden Rädd *hmm*
  • Imox

Har ett barn och har väl haft tanke på en till kanske någongång..
    Jag var helt cool lugn under graviditeten inge orolig för missfall sjukdommar förlossningen osv. Nu när tankarna på ett barn till kommer ibland så är jag mer nervös för allt!!! Men har en ide om varför det plötsligt är tvärtom mot gången innan.
    Man vet vad man kan mista denna gången!

• AlvaLovisa

Inte konstigt att man blir skraj med alla skräckhistorier man hör Jag var skitskraj veckorna innan min förlossning, men när det väl satte igång (väldigt plötsligt lite tidigare än väntat) gick allt så fort så jag glömde helt bort att vara rädd, man gick ju som på autopilot...

• Petra 1972

Det finns något som heter Aurora-samtal som jag vet har hjälpt flera. Googla på det och se om det kan vara något för dig, lycka till!

• VildaMathilda
    AlvaLovisa skrev 2009-06-15 13:22:27 följande:
    Inte konstigt att man blir skraj med alla skräckhistorier man hör Jag var skitskraj veckorna innan min förlossning, men när det väl satte igång (väldigt plötsligt lite tidigare än väntat) gick allt så fort så jag glömde helt bort att vara rädd, man gick ju som på autopilot...
    JO jag vet ju hur en förlossning fungerar och så .. Har ju gjort det innan ..Va inte ett dug rädd när jag väntade min första men nu är jag ju livrädd
  • VildaMathilda

Petra 1972 skrev 2009-06-15 13:24:43 följande:

Det finns något som heter Aurora-samtal som jag vet har hjälpt flera. Googla på det och se om det kan vara något för dig, lycka till!
    Det ska jag göra nu med engång så får man hoppas att det kan vara något för mig
  • fx67

Många andragångsföderskor går någon form av förberedelsekurs. Kanske just för att de vet hur en förlossning går till och vill ha verktyg att hantera de olika skedena och tips på hur man kan hjälpa sin egen kropp. Själv gick jag innan min första och övade sen ännu mer innan min andra förlossning - så jag vet att det kan göra skillnad.

Är man väldigt orolig och rädd ska man be om Aurora-samtal precis som "Petra 1972" tipsar om.

Hoppas du hittar en metod som lugnar din oro, lycka till!

• VildaMathilda

Har redan gått på den kursen förberedelse kursen gick den när jag väntade min dotter och har gått den nu under denna graviditeten .. Jag vet hur en förlossning fungerar .. Jag vte hur jag vill ha min förlossning men endå så är jag liv rädd...
    Det är det som jag tycker är sjukt .. Har pratat med Sambon om hur jag vill föda barn och han kan allt han med.. Så det som är bra är att jag inte stänger in mig men är livrädd trotts att jag vet hur jag vill ha det ..

• fx67

Ja, det kan vara som med troll i solsken att de spricker, dvs om man pratar om sin rädsla så kan den ibland bli lite mindre så det är ju jättebra att du inte stänger in dig, som du skriver! Kanske kan de i ett Aurora-samtal hjälpa dig att identifiera rädslan och på så sätt förebygga den och ha någon strategi emot den.

• redneck girl

ingen ide att oroa sig.

• VildaMathilda
    fx67 skrev 2009-06-22 15:41:51 följande:
    Ja, det kan vara som med troll i solsken att de spricker, dvs om man pratar om sin rädsla så kan den ibland bli lite mindre så det är ju jättebra att du inte stänger in dig, som du skriver! Kanske kan de i ett Aurora-samtal hjälpa dig att identifiera rädslan och på så sätt förebygga den och ha någon strategi emot den.
    Har pratat med min BM hon tycker inte jag är en Aurora patient .. OCh hon känner mig väldigt väl.. Men vi ska boka in ett extra tid för att prata om det jag är rädd för... Jo tror med att det hjälper om man pratar om det och inte stänger in sig .. Och det är det jag försöker göra,,, Prata om det och se om jag kan sätta fingret på va det är som gör mig rädd
  • VildaMathilda

7barns mamman skrev 2009-06-22 15:43:05 följande:

ingen ide att oroa sig.
    Nä det är lätt att skriva .. Men kan tyvärr inte ta bort en känsla som finns inom mig .. Och kan inte ta bort något jag är rädd för .. Om det endå hade varit så lätt så hade det varit kanon .. Men nu är det inte så lätt
Svar på tråden Rädd *hmm*