• oOrosamarängerOo

Inspelningsbar digitalbox och telia....????

Ska flytta till en nybyggd lägenhet där det är fiberoptiskt nät, flera olika lev av internet och tele men endast telia av digital-tv

Har nu comhem och en inspelningsbar digbox som ju är jättesmidigt.
    Efter massa googlande jag fattat det som att man inte kan ha inspelningsbar digbox om man har telia, går endast med två olika motorola boxar som inte har den funktionen... finns på deras hemsida, stämmer det?
    Kommer inte vår befintliga inspelningsbara samsung box att funka, finns ingen annan inspelningsbar till telia, är då enda alternativet att köpa en inspelningsbar dvd??
  • Svar på tråden Inspelningsbar digitalbox och telia....????
  • sweetpea

Ja, inspelningsbar dvd är enda alternativet just nu. Det är för eländigt - vi fick samma problem när vi flyttade nyligen. Vår comhembox fick vi ge bort.

Det här fiberoptiska nätet låter ju bra, men i verklighenheten har vi ganska mycket problem. Vi måste ju ha IP-telefoni, men den vägrar att funka, och varje gång vi ringer supporten får vi nya besked. Och vårt trådlösa internet funkar inte heller. Tv:n funkar, men kvaliteten är värdelös - pixlig och dan. Vår får starta om digitalboxen flera gången varje kväll för att bilden börjar hoppa, ljudet eller försvinner eller bilden helt enkelt blir svart. Tröttsamt!

• oOrosamarängerOo

Åhh nej, suck, ju helt värdelöst! Får hoppas det går framåt och kapaciteten ökas. 

• Myten

Inspelningsbar digital-box för Telias digital-tv är på gång.

Tyvärr väljer de den traditionella varianten med en inbyggd hårddisk som alla tv-operatörer. Jag hade mycket hellre sett att det man spelade in lagrades online och att jag kunde aktivera inspelningen via min mobiltelefon. Kunde man sen se det inspelade via mobilen var jag än befann mig vore det inte heller fel.

• c0ol
    Myten skrev 2009-06-13 14:03:31 följande:
    Inspelningsbar digital-box för Telias digital-tv är på gång. Tyvärr väljer de den traditionella varianten med en inbyggd hårddisk som alla tv-operatörer. Jag hade mycket hellre sett att det man spelade in lagrades online och att jag kunde aktivera inspelningen via min mobiltelefon. Kunde man sen se det inspelade via mobilen var jag än befann mig vore det inte heller fel.
    Ja det vore smutt, men det finns ju andra lösningar om man vill, tex slingbox, men blir lite krångligare
  • oOrosamarängerOo
    Myten skrev 2009-06-13 14:03:31 följande:
    Inspelningsbar digital-box för Telias digital-tv är på gång. Tyvärr väljer de den traditionella varianten med en inbyggd hårddisk som alla tv-operatörer. Jag hade mycket hellre sett att det man spelade in lagrades online och att jag kunde aktivera inspelningen via min mobiltelefon. Kunde man sen se det inspelade via mobilen var jag än befann mig vore det inte heller fel.
    Men va najs Vet du när det kommer lanseras?
  • Myten
    SooJuicy skrev 2009-06-13 21:34:19 följande:
    Skulle tippa att det är framåt hösten. Box med hårddisk då alltså.
  • oOrosamarängerOo
    Myten skrev 2009-06-13 22:43:37 följande:
    Skulle tippa att det är framåt hösten. Box med hårddisk då alltså.
    Perfekt, hoppas på det!
Svar på tråden Inspelningsbar digitalbox och telia....????