Inspelningsbar digitalbox och telia....????
Ska flytta till en nybyggd lägenhet där det är fiberoptiskt nät, flera olika lev av internet och tele men endast telia av digital-tv

Ska flytta till en nybyggd lägenhet där det är fiberoptiskt nät, flera olika lev av internet och tele men endast telia av digital-tv
Ja, inspelningsbar dvd är enda alternativet just nu. Det är för eländigt - vi fick samma problem när vi flyttade nyligen. Vår comhembox fick vi ge bort.
Det här fiberoptiska nätet låter ju bra, men i verklighenheten har vi ganska mycket problem. Vi måste ju ha IP-telefoni, men den vägrar att funka, och varje gång vi ringer supporten får vi nya besked. Och vårt trådlösa internet funkar inte heller. Tv:n funkar, men kvaliteten är värdelös - pixlig och dan. Vår får starta om digitalboxen flera gången varje kväll för att bilden börjar hoppa, ljudet eller försvinner eller bilden helt enkelt blir svart. Tröttsamt!
Åhh nej, suck, ju helt värdelöst! Får hoppas det går framåt och kapaciteten ökas.
Inspelningsbar digital-box för Telias digital-tv är på gång.
Tyvärr väljer de den traditionella varianten med en inbyggd hårddisk som alla tv-operatörer. Jag hade mycket hellre sett att det man spelade in lagrades online och att jag kunde aktivera inspelningen via min mobiltelefon. Kunde man sen se det inspelade via mobilen var jag än befann mig vore det inte heller fel.
Den här tråden kan vara av intresse:
www.minhembio.com/forum/index.php