• ming

Var köper man silverschampo?

Kan man köpa silverschampo i vanliga affären eller måste man köpa det hos frissan? Vad kostar det?
    Thank you!

• Svar på tråden Var köper man silverschampo?
  • HOCHM

Jag köpte det hos frissan förra sommaren, då kostade den 187 kr för en stor flaska . Hur mycket kan det ha varit i den, tror 1 liter.

• ming

Oj, så stor?! Behöver man så mycket eller räcker det med mindre förpackningar (om det finns)?

• AnnaBia

79 kr för en 250ml hos frisören
    det är den bästa enligt mig. schwarkof är märket.

sök på tradera kan du fynda!

• Pricky

Min sambo var iväg hos frisören idag och skulle köpa ett silvershampoo till mig, men frisören gav honom något som heter "Revlon Blonde Sublime Shampoo". Hon sa att det skulle ta bort gula nyanser, men han fick inga andra instruktioner.
    Nu har jag använt det tre gånger redan och inget har hänt. När jag googlar på det kommer det mest upp tyska sidor, och då står det inget om att det ska ta bort gula nyanser. Har ni hört talas om den, ska den verkligen fungera?
    Jag blir så irriterad bara, för nu måste jag gå med gult hår ännu en dag till bara för att frisören inte bara gav honom ett riktigt silvershampoo från hela början.

• Gravid2010

Ett bra schampo som tar bort gula nyanser vid första användat är Matrix So Silver. Det finns hos frisörer som säljer märket Matrix.

Bli inte förskräckt när ni ser schampot dock.. det ska vara knallblått!

• Gravid2010

PS. Det kostar ca 150kr för 400 ml som är ung. en dubbelt så stor flaska som vanliga schampon oftast är...

• Gravid2010
    SeTa skrev 2009-06-11 18:59:43 följande:
    Vad är silvershampo?
    Schampo som tar bort gula toner ur blekt hår och gör det mer silverblont istället.
  • Pricky
    Gravid2010 skrev 2009-06-11 18:56:37 följande:
    Ett bra schampo som tar bort gula nyanser vid första användat är Matrix So Silver. Det finns hos frisörer som säljer märket Matrix. Bli inte förskräckt när ni ser schampot dock.. det ska vara knallblått!
    Hur gör man med den då? Ska den i blött hår och sitta i en liten stund?
    Jag fick ju som sagt ingen info alls från frisören och det står ingenting på förpackningen. Jag tror inte ens att det jag fick är med gula nyanser.
  • Gravid2010
    Hur gör man med den då? Ska den i blött hår och sitta i en liten stund?Jag fick ju som sagt ingen info alls från frisören och det står ingenting på förpackningen. Jag tror inte ens att det jag fick är med gula nyanser.
    So silver använder man precis som ett vanligt schampo. Om du har väldigt gult hår kan du låta det sitta i lite längre men oftast så behövs inte det alls.
Svar på tråden Var köper man silverschampo?