• Anonym

Kan man äta dessa jordgubbar?

Denna är säkert den dummaste frågan här idag men jag måste fråga. Jag har köpt jordgubbar idag från ett jordgubbsstånd och i botten låg en liten svart snigel (levande). Har tvättat jordgubbarna noga men nu har jag fått för mig att den lilla snigeln lagt ägg eller nåt inne i jordgubbarna. Vet att jag säkert är löjlig men jag kan få sådan matnoja ibland, eller ganska ofta är det nog.

Så min fråga är det okej att äta jordgubbarna eller ska jag slänga dem?

• Svar på tråden Kan man äta dessa jordgubbar?
  • Miffomorsan

Med tanke på att du inte vet om det funnits sniglar bland jordgubbar du tidigare köpt (kan ju plockats bort av nån i affären innan någon kund såg den) så röstar jag för att det bara är att äta.

• hhönan

Sniglar är väl inte farligt? Tror knappast att den har lagt ägg heller så ät och njut tycker jag!!

• Anonym

Nä det är sant, mycket man inte vet och tur är kanske det Jag hittade en larv i en salladspåse en gång och hivade hela påsen, hade nog hivat jordgubbarna också om det inte var för att jag köpt de till barnen och de vet om att det vankas jordgubbar ikväll.

tusen tack för ditt svar

• ilja73

Jag skulle äta dem och då är jag ändå gravid och lite extra nojjig. Eventuella ägg dör rätt effektivt i magen där det är surt och finns fullt med enzymer.

Om du inte vill ha dem kan du ge dem till mig

• Anonym

nä egentligen är de ju inte farliga men i min konstiga värld så är alla smådjur farliga {#lang_emotions_dreamer} 

• ester

Jag skulle tolka det så, att varken salladen du slängde eller jordgubbarna med snigeln är fullsprutade med giftiga kemikalier, och därför mumsat i mig. Skulle ju ha sköljt noga ändå.

• Anonym

Fiolina: Du är välkommen att dela med ungarna, blir glass till också

• Stårschan
    ester skrev 2009-06-10 17:18:22 följande:
    Jag skulle tolka det så, att varken salladen du slängde eller jordgubbarna med snigeln är fullsprutade med giftiga kemikalier, och därför mumsat i mig. Skulle ju ha sköljt noga ändå.
    Samma här.
  • Anonym

Jag är också sådär nojjig, speciellt nu när jag är gravid, så jag vet inte om jag skulle vågat äta dem.

• ilja73
    Anonym skrev 2009-06-10 17:18:30 följande:
    Fiolina: Du är välkommen att dela med ungarna, blir glass till också
    Jaaa
Svar på tråden Kan man äta dessa jordgubbar?