• Miss emma

Niferex på kläderna......

Nu har jag börjat tröttna på att alla kläder blir förstörda av Niferex. Blir ju fula fläckar som inte går bort. Är det någon som har något superknep för att få bort det från kläderna eller är det helt kört?

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Niferex på kläderna......
  • MammasälskadeMinna

varför har du det på kläderna?

• Miss emma

Haha...ja det kunde jag ju ha förklarat! Min dotter får det på kläderna ibland när det rinner ur hennes mun lite och sen är hon där med fingrar och armar.

• Written Fiction

jag tänkte prova med vanish.. har ju problem med protovit också...

• Michellevanworkum

Ta vanish, det funkar för mig :)

• mysak79

galltvål funkar på allt och är miljövänligt oxå, du hittar det bla på hemtex!

• HN79

Jag hatar protovit och Niferex. Bara en massa fläckar som inte går bort och barnen bara kräktes av dem. Så man kan ju undra hur mkt nytta de gjorde egentligen. Tyvärr ts så har jag inget svar på din fråga för jag fick aldrig bort fläckarna. Så alla små pjamasar här hemma är fläckade för de fick alltid dropparna på mornarna. Sen började jag ge dem när de låg nakna på skötbordet för att slippa fläckar

• mina12

Känner igen mig! Jag lägger i blöt direkt, sen på med vanish och in i tvättmaskinen. Det har nog alltid funkat. Det viktiga tror jag är att det inte får torka på kläderna. Vår tjej kräks mycket mindre nu när hon slutat med protovit och får D-droppar istället.

• Written Fiction
    HN79 skrev 2009-06-09 15:32:06 följande:
    Jag hatar protovit och Niferex. Bara en massa fläckar som inte går bort och barnen bara kräktes av dem. Så man kan ju undra hur mkt nytta de gjorde egentligen. Tyvärr ts så har jag inget svar på din fråga för jag fick aldrig bort fläckarna. Så alla små pjamasar här hemma är fläckade för de fick alltid dropparna på mornarna. Sen började jag ge dem när de låg nakna på skötbordet för att slippa fläckar
    ger du rena droppar direkt i munnen?

Här blandar jag ut med bröstmjölk och ger i nappflasknapp. Min lille fullkomligt _hatar_ protoviten om jag inte blandar ut den. och 12 droppar tar annars en eeeeevighet.

tänkte som sagt prova med vanish som någon skrev kunde funka?
    Håll tummarna!
  • HN79

Vi gav dem "rent" annars gick det inte att få i då dt blev större mängder

• Magnus 83

hej

Lyckades ganska bra med att tvätta först i maskin med vanlish, och sedan spraya med Cillit Bang kalk/badrumsrengöring och sedan gnugga. Resultatet på fägat är att det inte syns men på vitt kunde jag se mindre spår. Glöm inte att tvätta igen efteråt då rengöringen är stark.

Svar på tråden Niferex på kläderna......