• Norrtös

Förvärkar i flera timmar?

Jag är nu i vecka 38. ( 37+6).
    Har haft värkar varje kväll sen flera dagar tillbaka. De håller i sig länge varje gång och i flera timmar. Plågsamt!

Läste på om förvärkar och där stod det att dessa inte brukar kännas så mycket i ryggen. Mina är centrerade just där. I korsryggen, ner mot höften/rumpan.

Är detta vanligt ?

Mitt Bf är 22 juni. Funderar om det kommer vara såhär i flera veckor nu.

Vad är din/er erfarenhet?

• Svar på tråden Förvärkar i flera timmar?
  • lillajag82

tycker så synd om dig! vet hur det var när jag väntade min pojke..han tittade ut först 1 vecka efter BF oxå..*suck*
    hade förvärkar i säkert 1 månad innan han kom..
    är det bara på kvällarna det kommer? du känner inget nu?

• milli79

Låter som det är just i ryggen förvärkarna oftast är. Hade förvärkar en natt i flera timmar som kom regelbundet men de höll bara i sig några sekunder. Sen dess har jag haft som molvärk till & från under dagarna/natten & SD (är i v37) är säkert vanligt men jobbigt förstås.

• miss lyckad

Jag har BF 10 juli med mitt andra barn. har sedan en vecka ungefär börjat få onda förvärkar. Igår kom dom med jämna mellanrum under hela dagen fast att jag bara satt helt stilla. I natt har jag oxå haft ont några gånger och nu på morgonen gjorde det ont innan jag ens hade klivit upp ur sängen. På mig gör det mest ont i nedre delen av magen och så strålar det lite ner i ljumskarna och bak i ryggen. Det känns som när jag har kraftig mensvärk.

• Norrtös

Känner också smärtan lite som mensvärk. Den maler igång, magen blir jättespänd sen är den ihållande. Det går inte att vila eller andas bort den.. Även om jag försöker Det kanske är meningen att man ska tränas inför hur en del av förlossningen kan upplevas.

Det är mitt första barn så jag vet inte hur sånthär brukar kännas heller.

Nej, det är inte bara på kvällarna. Fick ont imorse igen i några minuter.. Men det släppte när jag gick upp och rörde på mig. Nu känner jag inte av nånting.

Magen har sjunkit och blivit mindre tycker jag.

• Emmi85

Om magen dessutom har sjunkit så är det nog dags snart =)

• Norrtös
    lillajag82 skrev 2009-06-08 10:42:28 följande:
    tycker så synd om dig! vet hur det var när jag väntade min pojke..han tittade ut först 1 vecka efter BF oxå..*suck* hade förvärkar i säkert 1 månad innan han kom.. är det bara på kvällarna det kommer? du känner inget nu?
    En månad?? Jag har som förhoppning att den lilla ska titta ut snart.
    Är prick 14 dagar före bf idag. Men är medveten om att jag kan få vänta en månad till..

Min syster har dop 4 Juli för sin son. Jag hoppas kunna vara med och att knytet då e på UTSIDAN med oss :)
  • Norrtös
    Emmi85 skrev 2009-06-08 10:52:43 följande:
    Om magen dessutom har sjunkit så är det nog dags snart =)
    Så konstigt.. för jag känner mig inte lika vätskefylld heller längre. För kanske 1-2 v sedan var mina händer/fötter svullna halva dagarna.
    Har inte gått upp i vikt heller..

tror jag var på toa 5 gånger på en timme inatt. Men det var just den timmen, sen var det lugnt.
  • Emmi85
    Norrtös skrev 2009-06-08 10:54:53 följande:
    Så konstigt.. för jag känner mig inte lika vätskefylld heller längre. För kanske 1-2 v sedan var mina händer/fötter svullna halva dagarna.Har inte gått upp i vikt heller..tror jag var på toa 5 gånger på en timme inatt. Men det var just den timmen, sen var det lugnt.

Känner precis igen mig. När jag skulle ha min dotter var det exakt likadant!

Bm brukar säga att kort kort innan förlossning så sjunker dessutom magen rejält.

Så det låter ju lovande {#lang_emotions_laughing}

• Norrtös

hehe :-P Man ska väl inte hoppas föör mycket men det kanske finns en anledning till att jag förberett ALLT redan

• snillis

Jag hade kraftiga förvärkar, relativt regelbundna, dygnet runt i 1,5 vecka. Blev till slut igångsatt 39+5 för jag var helt utmattad

Svar på tråden Förvärkar i flera timmar?