• Fina Fröken Lycklig

Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas

Min ena syster ska konfirmeras imorgon, Söndag, allt väl så långt Men vad sjutton skriver man inuti kortet??? Grattis eller Lycka till känns konstigt och fel.. skriver man bara "Till minne av Konfirmationen" datum och lite så, eller ska man ha med någon annan citerad textrad ur bibeln eller liknande??

Jag har gjort ett eget kort, men valt att inte skriva något på framsidan.

Nån som vet och kanske kan komma med några tips eller exempel på lämpliga textrader?? Så jag har något att bygga vidare på

• Svar på tråden Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas
  • ettplustack

Jag tycker att du kan skriva någon fin vers ur någon låttext två exempel till dig som jag har fastnat för he he :)

Må din väg gå dig till mötes

och må vinden vara din vän,

och må solen värma din kind,

och må regnet vattna själens jord.

Och tills vi möts igen

må Gud hålla,

hålla dig i sin hand.

Det är nu som livet är mitt
    Jag har fått en stund här på jorden
    Och min längtan har fört mig hit
    Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
    Min förtröstan långt bortom orden
    Som har visat en liten bit
    Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
    All den tid jag har
    Ska jag leva som jag vill
    Jag vill känna att jag lever
    Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
    Jag har bara låtit det sova
    Kanske hade jag inget val
    Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
    Kunna vara stark och fri
    Se hur natten går mot dag
    Jag är här och mitt liv är bara mitt
    Och den himmel jag trodde fanns
    Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

• Taggtroden

Psalmen "Må din väg gå dig till mötes" som babystar citerade här ovan tycker jag är jättefin. Den har jag skickat som hälsning till vänner som konfirmerats. Är själv konfirmandledare

• ettplustack
    Taggtroden skrev 2009-06-06 16:53:48 följande:
    Psalmen "Må din väg gå dig till mötes" som babystar citerade här ovan tycker jag är jättefin. Den har jag skickat som hälsning till vänner som konfirmerats. Är själv konfirmandledare
    He he jag har också varit konfirmandassistent och ska antagligen bli det till hösten igen. Var också på en konfirmation nu i maj där konfirmanderna sjöng gabriellas sång
  • Fina Fröken Lycklig

Tack för era svar

Jag är själv inte konfirmerad, så har inte en susning om hur det brukar kunna vara och vad man lämligen skriver i kortet.. men funderar på om man inte kunde använda sig av någon mer "icke kristlig" textrad??

Några betydelsefulla ord, en vacker text från en låt på en skiva man gillar eller liknande? Vad tror ni om det? 

• Fina Fröken Lycklig

Kom gärna med fler tips på vackra texter {#lang_emotions_flower}

• ettplustack

Ja men det var ju det jag skrev, en text. Det kan ju vara vad som helst men det är konfirmation och då får det gärna ha kristlig innebörd eftersom att man tackar ja till den kristna tron när man tar konfirmationen

Svar på tråden Vad skriver man lämpligen inuti kortet till en Konfirmand?? Tips o idéer önskas